Az élet szinte minden területén szükségünk van matematikatudásra. Ezért már az óvodáskorban lehetővé kell tenni, hogy gyermekeink találkozzanak a számok világával, környezetük formai szemlélésével. S mivel ez a tudomány nem létezik gondolkodás nélkül, nemcsak a matematikai alapismeretekre, hanem a gondolkodás tanulására is szükségük van. Mindez pedig nem képzelhető el játszó világuk ismerete nélkül, amely alaptevékenységükként működik, és minden ténykedésükben szerepet vállal a gyermeki tanulás és fejlődés.
Pedagógusjelöltek, gyakorló pedagógusok ebből kiindulva, erre építve segíthetik a gyermek értelmi képességeinek alakulását; érzelmi, akarati, esztétikai tulajdonságainak fejlődését; társas kapcsolódásait; egész személyiségének sajátos kibontakozását.
Kézikönyvünk elsődlegesen a matematikáról és a játékról szól. Egyrészt módszertanként segíti a leendő pedagógusok gyakorlati munkáját, másrészt a korszerű nevelési program szellemiségével segíti a gyakorlatban helytálló óvodapedagógusok munkáját. Tartalmazza azokat az ismereteket, amelyek a módszertani tanulmányokhoz szükségesek, szó esik a matematikai nevelés alapfogalmairól, a konkrét nevelési folyamatokról, olvashatunk a megismerő funkciók fejlődéséről, a sajátos elvek, tanulási feltételek, módszerek, eszközök jelentőségéről. A matematikai jelenségek értelmezése mellett sok játéklehetőséget kínál, amelyek biztosítják a tanulást, a gondolkodást, valamint kitér a tervezhetőségre is.