Bár létezik iskolatitkár képzés, a nevelési-oktatási intézményekben ennek elvégzése nem alkalmazási feltétel: egy egyszerű érettségivel is bárki iskolatitkár lehet, a munkájához tartozó ismereteket ebben az esetben menet közben, a gyakorlatban kell elsajátítania. Könyvünk nekik segít: gyakorlatiasan magyarázza el azokat a munkafolyamatokat, amelyek a tapasztalatok szerint a legtöbb problémát képesek okozni, legyen szó akár például a KIR moduljairól, vagy arról, hogyan tudunk egyszerűen tájékozódni a számítógépünkön található több ezer fájl között.
Ebben a kötetben mi, társszerzők: iskolatitkár és igazgató, közös cél elérése érdekében szövetkezett munkatársakként arra törekedtünk, hogy bemutassuk az iskolatitkári gyakorlatban a hagyományosan bevált módszereket, de emellett kevésbé általánosan használt lehetőségeket is bemutassunk napi gyakorlatunk részeként, sőt egészen új kommunikációs lehetőségekre is ráirányítsuk olvasóink figyelmét. Ezért kötetünkben megkíséreljük bemutatni az intézményi titkári tevékenység legfontosabb szegmenseit: sorba vesszük alapvető feladataikat, áttekintjük munkakörük legfontosabb elemeit, kapcsolattartó és kommunikációs szerepüket.
- Bemutatjuk azokat a korszerű titkári munkamódszereket, amelyek a digitális kultúra fejlődésével megkönnyítik és meggyorsítják a titkár munkáját.
- Mintákat mutatunk be az iskolatitkári tevékenység adatkezelési tevékenységével, az intézményvezetői határozatok előkészítésével kapcsolatban.
- Kitérünk az intézményi titkár tanulók és szülők ügyeivel kapcsolatos ügyintéző tevékenységének legfontosabb elemeire.