A Matematikakönyvem 3-4. tankönyvcsalád arra szeretné rávezetni a harmadik és negyedik osztályos gyerekeket, hogy gondolkodva, a tantárgy szépségeit felfedezve jussanak el a szükséges matematikai ismeretekhez. A játékos felfedeztetés nagy öröm a gyerekek számára, ez a leghatékonyabb módszer az eredményes ismeretelsajátításhoz. A sokféle tevékenységből származó tapasztalat összegyűjtése vezet el a következtetések levonásáig. A matematikai problémák megoldását a feladatok apró lépésekre bontásával, az elemi algoritmusok alkalmazásával segítjük.
A 3. évfolyamon a 2012-es kerettantervnek megfelelően átdolgozva külön kötetben található a tankönyv (Harmadik matematikakönyvem) és a munkafüzet (Harmadik matematika munkafüzetem).
A 4. évfolyamon még a régi kerettantervnek megfelelő tankönyvünk (Negyedik matematikakönyvem) két kötetes, a kötetek félévi bontásban tartalmazzák a tananyagot és a tankönyv feladatsorát bőséges feladatanyaggal kiegészítő feladatgyűjteményt, amelynek felépítése, címei pontosan követik a tankönyvét.
Mind a munkafüzet, mind a feladatgyűjtemény feladatai kiegészítik, gyakoroltatják a tankönyv ismeretanyagát, és alkalmasak házi feladatok kijelölésére.
A tankönyvcsalád tankönyvei gondolkodásra nevelik a tanulókat, a tanításról a tanulásra helyezik a hangsúlyt, amit konkrét fejlesztési feladatokon keresztül érnek el. A geometriai szemlélet fejlesztésén belül a térszemléletre, a térlátásra, a vizuális kommunikációra és az irányok érzékelésére fektetnek nagy hangsúlyt.
Kiemelt szerepet kap a taneszközökben a matematikai képességek más műveltségi területeken való alkalmazása és hasznosítása. Az új ismereteket a gyerekek mindennapjaihoz és érdeklődési köréhez közel álló konkrét feladatból kiindulva, tapasztalatok összegyűjtésével dolgozzuk fel minden fejezetben.
A feladatsorok végén kicsit nehezebb feladványok is vannak, amelyeket a jobb képességű, gyorsabban haladó osztályoknak szántunk, illetve a vegyes összetételű osztályoknál a differenciálást segíthetik.