A tankönyvekhez kapcsolódó Felmérő feladatsorokkal a tantervben, illetve a kapcsolódó Programokban megfogalmazott követelményeket konkretizálják, operacionalizálják és hierarchizálják a szerzők. A felmérő feladatsorok olyan kritériumorientált mérési eszközök, amelyek egyre inkább lehetővé teszik, hogy a sokféle helyi tanterv ellenére viszonylag egységes követelményrendszer alakuljon ki az iskolákban.
A Felmérő feladatsorok a tankönyvekre, gyakorlókra építve, a követelményeket lefedve készültek. Egy-egy kötetben két (A és B) változat található. A megoldásokat a tanári példány tartalmazza, amelyben a javítókulcs és az értékelési útmutató is megtalálható. Megrendelhetők külön füzetekben a további változatok: az 5. és a 6. osztályosoknak a C és a D, a 7. és a 8. osztályosoknak a C és a D (alapszint), valamint az E és az F (emelt szint) változat. Mivel ezeket csak iskolák rendelhetik meg, így alkalmasak a tényleges minősítő dolgozatok megíratására.
Itt évfolyamonként a különféle változatok megoldásait, javítókulcsát és az értékelési útmutatókat egyetlen tanári példány tartalmazza.
A kiadvány a legtöbb érvényes és használatban lévő kerettantervhez alkalmas:
EMMI kerettanterv 51/2012 (XII.21.) EMMI rendelet 2. sz. melléklet
2.2.03 alapszintű változat (4 + 3 + 3 + 3 órától)*,
2.3.1.1, emelt szintű „A” (5 + 5 + 5 + 5 óra),
2.3.1.2 emelt óraszámú „B” (4 + 4 + 4 + 3 órától)*;
5. sz. melléklet
5.2.04 8 osztályos gimnázium alapszintű változat
(4 + 3 + 3 + 3 órától)*
*A kerettantervi minimális óraszámtól felfelé eltérni bármelyik évfolyamon lehet, a szabad órakeret terhére!