A tankönyvcsalád legfontosabb jellemzői
- A tankönyvcsaládot komoly szakmai múlttal, sokéves tanári és tankönyvírói tapasztalattal rendelkező szerzők írták.
- A sorozat megfelel az NAT 2012 előírásainak, és az 51/2012. (XII. 21.) EMMI rendelet 2. sz. mellékletében szereplő Kerettanterv az általános iskola 5–8. évfolyama számára (2.2.04., Történelem és állampolgári ismeretek) című dokumentumnak.
- Az évfolyamonként tankönyvből, munkafüzetből és témazárókból álló sorozat jól felépített, a tankönyvek olvasmányos szövegei, a tankönyvek és munkafüzetek érdekes feladatai szerethetővé teszik a történelmet.
- A tankönyvi leckék ismeretközlő szövegei rövidek, tagoltak, könnyen tanulhatók. Mellettük számtalan rövid kiegészítéssel, érdekességgel, valamint hosszabb-rövidebb olvasmánnyal találkoznak a diákok.
- A leckékben változatos kérdés- és feladatanyag segíti az ismeretek elsajátítását, valamint a történelmi ismeretszerzéshez szükséges képességek fejlesztését.
- A feladatok amellett, hogy segítenek rögzíteni az ismeretanyagot, a felfedezés örömét és a játék élményét nyújtják a tanulóknak; az egyéni és a csoportos gyakorlatok fejlesztik az önálló vélemény megfogalmazásának készségét és az együttműködési készséget is.
- A tanulhatóságot, élményszerűséget támogatja a gazdag, színes képanyag, a rekonstrukciós rajzok, a képeken keresztül megidézett filmélmény.
- A munkafüzetek pontosan követik a tankönyvek beosztását. Pedagógiai eszköztáruk rendkívül gazdag, ötletes, és módot ad a képességfejlesztésre is.
- A munkafüzetben található feleletválasztós, kifejtéses, térképes és kronológiai feladatok mellett a tanuló találkozik betűrejtvényekkel, színezős, rajzolós feladatokkal, totóval.
- A témazárók az egyes témakörökhöz készített kétféle feladatsoron kívül az év végi ismétléshez is kínálnak feladatlapokat.
A sorozatot ajánljuk mindazoknak, akik a következőket várják el napjaink történelemkönyveitől:
- szaktudományi megalapozottságot;
- az élményszerűség megteremtését a tárgyalt korszak alapos bemutatásával, az okok felderítésével, a történelem tanulságainak leszűrésével;
- olyan szöveg- és feladatapparátus alkalmazását, amely a diákokat foglalkoztató kérdésekre is fókuszál;
- változatos, bőséges feladatanyag szerepeltetését, amely alkalmas az ismeretanyag elsajátíttatására, valamint képességfejlesztésre;
- kipróbált, bejáratott tanulástechnikai módszerek alkalmazását;
- a tanórai differenciálás lehetőségét a taneszközök segítségével.
A sorozat tagjai
Tankönyvek: NT-11575/T, NT-11675/1, NT-11781, NT-11881
Munkafüzetek: NT-11575/M, NT-11675/M, NT-11781/M, NT-11881/M
Témazáró feladatlapok: NT-11575/F, NT-11675/F, NT-11781/F, NT-11881/F