A tankönyvcsalád az első és második osztályosok olvasástanításához készült, a részképesség-zavarok megelőzésére, illetve enyhítésére úgy, hogy a fejlesztés beépüljön az olvasás tanításába. Azoknak a tanulóknak ajánljuk: akik az óvodából tanulási nehézség vagy zavar gyanújával kerülnek az iskolába; akiknek esetleges részképesség-gyengeségeik vannak; akik szeretik az érdekes, változatos gyakorlatokat, mivel a könyvekben sok tevékenykedtető feladat található.
A részképességek fejlesztése végigvonul a tankönyvcsalád könyv egészén. A tananyagok kiválasztása megfelel a NAT-nak és a kerettantervben leírtaknak, biztosítja a NAT-ban meghatározott kulcskompetenciák fejlesztését. Megalapozza a döntési, a szabálykövető, a lényegkiemelő, a problémamegoldó, a kritikai, a narratív, az együttműködési képességek fejlesztését is. Az olvasókönyvek szövegei a tanulót körülvevő világról szólnak, az évszakok váltakozásához kapcsolódnak, a gyerekek szövegértési képességeinek megfelelőek. A feladatok fogalmazása egyszerű, érthető, törekszik a tömörségre.
A Varázs ábécé a hangoztató-elemző-összetevő módszerre épül. A tankönyvcsalád tankönyvei olyan részképességek fejlesztését teszik lehetővé, melyek elengedhetetlenül szükségesek az olvasási kedv felébresztéséhez és az olvasás elsajátításához.
A Varázs … tankönyvek használhatók önállóan, tanítási órán. Alkalmas arra, hogy ebből a könyvből elsajátítsa a tanuló a hangokat, betűket, az összeolvasás technikáját. Az összes betűt, a tanév egészére elosztva, lassan és alaposan lehet vele elsajátíttatni. A játékos, gondolkodtató és cselekedtető feladatok, a mellékletek, mind egy-egy ötlet, melyek alapján a tanító gyakorlatok és eszközök bőséges tárházát készítheti el a gyerekek szükségleteihez igazítva.
A Varázs ábécé használható kiegészítő könyvként is, hiszen a betűtanítási sorrendje azonos Az én ábécém olvasókönyvével. Ez esetben a haladási tempót Az én ábécém tankönyv tanmenete adja, a fejlesztő olvasókönyvből pedig lehet szemezgetni feladatokat.
Ha korrepetáláson, fejlesztő foglalkozáson használjuk a könyvet, akkor a gyerek képességeitől függően különböző szinteken kapcsolódhatunk be a feladatvégzésbe a fejlesztő olvasókönyvekkel:
- hangok és betűk szintjén
- szótagok szintjén
- szavak szintjén
- mondatok vagy egyszerű szövegek szintjén
- játékos, gondolkodást fejlesztő feladatok szintjén
A tankönyvcsalád tehát nemcsak mechanikus gyakoroltatásra ad lehetőséget, hanem a gyerekek kreativitását is fejleszti.