Kinek szól a könyv?
A Le nouvel Allons-y 1 tankönyv és munkafüzet egyben. Követi a régi Allons-y tematikáját, de új felépítésben, új feladatokkal, megújult formában és tartalommal kínál teljes, átfogó oktatási anyagot az alapfokú nyelvtudás megszerzéséhez.
Elsősorban a középiskolás, 14-18 éves nyelvtanulók számára készült. Természetesen gondoltunk a felsőoktatásban, a nyelviskolákban és az önállóan tanuló felnőttekre is, ezért a bemutatott témakörök megfelelnek mindkét korosztály igényeinek és
érdeklődésének.
A könyv megalapozza az érettségin és a nyelvvizsgákon elvárt alapfokú (A1 és A2 szintű) nyelvtani, lexikai tudást és kommunikációs készséget, miközben felkészít a vizsgákon jellemző feladatokra is.
A könyv felépítése
A tankönyv 18 fejezetből áll.
Az 1. fejezet a bevezetést szolgálja. Két oldalas egységekből áll és lépésről lépésre bemutatja azokat az alapvető francia sajátosságokat, amelyek a magyarban nem léteznek (pl. a hímnem-nőnem, a prepozíciók, a létige használata). Ebben az alapozó
fejezetben is szempont volt, hogy a diákok az új ismereteket szituációs feladatokban azonnal felhasználják, tehát máris, a kezdetek kezdetén is beszélni tanulhassanak.
A 2-16. fejezet sorra egy-egy témakör (pl. utazás, öltözködés, napirend) szókincsét öleli fel. Az egyes fejezetekben található nyelvtani anyag és szókincs egymásra épül, mindig az egyszerűbbtől a nehezebb anyagrészek felé haladva. Ezek sorrendjét a
gyakorlati nyelvhasználat igényei, a témakörök és a hozzájuk kapcsolódó nyelvtani tartalom nehézsége szabja meg.
A 17. fejezet az ismétlést és az elmélyítést szolgálja, kiegészítő nyelvtani feladatokat tartalmaz.
Végül a 18. fejezet egy olyan érettségi feladatsort kínál, amellyel a nyelvtanulók lemérhetik, milyen eredménnyel vizsgáznának a könyv elvégzése után.
A fejezetek tagolása
Minden fejezet azonosan épül fel, kivéve a legelsőt és a két utolsót. A fejezeteket mindig 4 lecke alkotja, amelyek mindegyike egy vagy két alapkészség fejlesztésére helyezi a hangsúlyt:
1. lecke: a szókincs, a lexikai és nyelvtani törzsanyag bevezetése, az olvasott és hallott szövegértés fejlesztése
2. lecke: nyelvtani feladatsorok, amelyek egy része írásban, más része szóbeli minipárbeszédek (drillek) formájában oldható meg
3. lecke: a hallott szövegértés és a beszédkészség fejlesztése a témakörhöz illeszkedő párbeszédes (szituációs) feladatok révén
4. lecke: az olvasott szövegértés és az íráskészség fejlesztése a témakörhöz illő kisebb szöveg- és levélírás, írásban megoldható szövegkohéziós feladatok megoldása révén.
A fejezeteket Kiegészítő feladatok és részletes Szószedet zárja. A kiegészítő feladatok között kiejtési feladatok (fonetika), magyarról franciára fordítás, illetve a vidámabb nyelvtanulás érdekében keresztrejtvények, mondókák, versek, nyelvtörők kaptak
helyet. Ezek az oldalak természetesen nem tartoznak a törzsanyagba, és a vizsgák kötelező anyagának sem képezik részét.
Minden második fejezet után összesen nyolc, egyenként kétoldalas ismétlő feladatsor található, ahol készségek szerint csoportosított feladatokon mérhető le az eddig elért fejlődés.
A könyvet bőséges hanganyag egészíti ki, amelynek meghallgatása nélkülözhetetlen a könyv elvégzéséhez. A hanganyagon anyanyelvi beszélők szólalnak meg.