Sok országban általánosan elfogadott matematikából a feleletválasztós tesztekkel történő tudásmérés, versenyeztetés. Néhány tesztverseny több évtizedes múlttal rendelkezik. Magyarországon a matematika tesztek használatának alig vannak hagyományai, ezért a pedagógusok többsége nem alkalmazza a teszttel való mérést, sőt kimondottan idegenkedik tőle. Az utóbbi években már történtek változások, várhatóan a feleletválasztós tesztekkel való teljesítménymérés matematikából is egyre nagyobb szerepet kap oktatási rendszerünkben.
A tesztversenyek jelentősen eltérnek a „hagyományos" matematika versenyektől. Aránylag rövid idő alatt sok feladatot kell megoldani, de a megoldás menetét, az indoklást nem kell leírni. A sok feladattal a tanulók tudását sokrétűbben, átfogóbban lehet mérni. Lehetőség van igen egyszerű és nagyon nehéz feladatok egyidejű számonkérésére. Azért válhat a jó tesztverseny igazi tömegversennyé, mert nemcsak a legjobbaknak, hanem minden matematika iránt érdeklődő tanulónak is sikerélményt nyújt. A megoldások feldolgozása, az értékelés számítógéppel történik, ez a versenyzők nagy száma esetén is biztosítja a gyors értékelést a teljesen objektív megítélést. Természetesen az ilyen tesztek nem helyettesítik a hagyományos versenyeket, hanem kiegészítik azokat. Nagyon fontos témakörök, a szerkesztés, a bizonyítás ilyen tesztekkel nehezen vagy egyáltalán nem mérhetőek. A megoldások precíz leírásának, az indoklásoknak a számonkérésétől sem lehet rendszeresen lemondani.