A gyermek életében a játék alapoz meg minden további, fontos tevékenységet. Az énekes-mozgásos játékokban ott van az összes olyan tudás, ami később, felnőttként majd a táncoláshoz kell. A táncba hagyományosan belenevelődő gyermekek egykor dalolva, szökellve, seregve készültek föl arra, hogy a falusi élet legfontosabb szórakozási alkalmán aktívan tudjanak részt venni. Két szerző munkája olvasható ebben a kötetben, azonos szemléletük és munkamódszerük fűzi össze írásaikat. A népi játékokat tudatosan válogatják néptánc pedagógusi munkájuk során, kihasználják azok táncelőkészítő szerepét, közben pedig pillanatról pillanatra megadják a gyermekeknek a játék önfeledt, szabad örömét. A hagyomány adta lehetőségeket szerencsésen ötvözik a modern pedagógiával. A kötet anyaga mögött sok éves tapasztalat, kipróbált játékok, bevált módszerek állnak. Czinóber Klára kifinomultan alkalmazza a mozdulatelemzés módszerét, a játékokat az alapvető mozdulattípusok alapján rendezte el, az ismertebb játékok eltérő változatait is közli, ezzel az alapfokú művészeti iskolai képzéshez is jól használható segítséget ad. Wirkerné Vasvári Éva óvónőként teremt mindennapos játéklehetőséget a kicsinyeknek, mert pontosan tudja, hogy a sokoldalú fejlesztés egyik leghatékonyabb eszköze, amikor a gyermek saját énekszavára, társaival együtt mozdul és játszik. A táblázatos formába rendezett játékanyag segíti az óvodás korúak mozgásfejlesztésének tervezését és az életkori sajátosságok figyelembe vételét. Mindkét tanulmány végén játékmutató teszi lehetővé az eligazodást és az egyes játékok visszakereshetőségét.