A 180-as Csoport 1979 és 1990 közötti történetének feldolgozása mindeddig a magyar zenetudomány nagy adósságai közé tartozott. A Kádár-korszak utolsó évtizedének alternatív művészi szcénáival szoros kapcsolatot ápoló experimentális művészcsoport tevékenységét most sem zenetörténész, hanem - Dargay Marcell személyében - zeneszerző tárta fel. A zeneszerzői megközelítés fontosságát nem lehet eléggé hangsúlyozni. A kötet középpontjában maguk a zeneművek állnak, olyan kompozíciók, amelyek bár az amerikai minimalizmust tekintették kiindulópontjuknak, annak helyi, magyar változatát hozták létre, miközben nem riadtak vissza a legkülönfélébb inspirációk (populáris zene, klasszikus hagyomány, keleti zenekultúra, színház és film) befogadásától sem. Dargay Marcell érzékeny mélyanalízisek formájában tárja az olvasó elé a lassan darabjaira hulló puha diktatúrában kibontakozó fiatal zeneszerzőnemzedék: Faragó Béla, Márta István, Melis László, Soós András és Szemző Tibor művészetének titkait.
Dalos Anna