Egy tanítási célból írt anyagot - hasonlóan bármely egyéb kommunikációs formához - valamiféle figyelemfelkeltéssel vagy legalábbis a ráhangolódást segítő gondolattal illik kezdeni. Már ha van ilyen ötlete a "szerzőnek". Nekem most speciel nincs. Így aztán megfordítom a könyvek írásánál szokásos rendet, és előre leírom a formabontó összefoglalást.
A könyv elején egy kis kommunikáció elmélettel foglalkozok. A kommunikáció sok-sok szavunkhoz hasonlóan latin eredetű kifejezés. Röviden néhány szóval leírható: tájékoztatás, hírközlés, információk adás-vétele. Ezzel meg is vagyunk. Bővebben majd később.
A továbbiakban a kommunikáció egynéhány speciális esetével találkozhat, azaz az üzleti kommunikáció néhány kérdését igyekszem körülírni. Ez így persze még homályos. Talán segít, ha elárulom, hogy az ellenvetések kezelése, az aktív figyelem, a tárgyalás, a visszacsatolás, a médiakezelés, a prezentáció és az értekezlet tartozik ide.