Rövidítések
Szerkesztők és közreműködők
Előszó
Köszönetnyilvánítás
Bevezetés
I. rész Az explicit tananyag
1. A mindfulness-alapú tanítás alapvető szellemisége
2. A tananyag megfontolásai
3. Formális gyakorlatok vezetése
4. Testpásztázás
5. Tudatos mozgás
6. Ülőmeditációk
7. Rövid gyakorlatok
8. Az elvonulónap
9. Kérdezés – A tanfolyam témáinak közvetítése kérdezésen és didaktikus tanításon keresztül
10. A foglalkozások témáinak közvetítése – Csoportos gyakorlatok és didaktikus tanítási inputok
II. rész Az implicit tanterv
11. A megtestesítés
12. Kapcsolódási készségek
13. A csoportos tanulási környezet megtartása
14. Versek, történetek, képek használata
15. Az explicit és az implicit tananyag integrálása
16. Orientáció és felmérés
17. Mindfulness-alapú programok online tanítása
III. rész Milyen erőforrásaink vannak mindfulness-tanárként?
18. Hogyan lássuk el erőforrásokkal, és támogassuk saját magunkat MBP-tanárként?
19. Mindfulness-alapú beavatkozások: Tanítási és tanulási segédlet (MBI:TLC – Mindfulness-Based Interventions: Teaching and Learning Companion)
20. A saját gyakorlásunk fejlesztése
21. Mindfulness-alapú szupervízió
22. Szakmai munka a gyakorlatban
23. Traumaszenzitivitás
24. Társadalmi témák
25. Tudomány és elmélet
26. Mindfulness-alapú programok implementációja
1. függelék
2. függelék
A szakmai lektor utószava
Irodalomjegyzék
Tárgymutató