Előszó |
5 |
Az Otto-motorok égésfolyamata |
11 |
Égés a motor hengerében |
11 |
Az Otto-motorok tüzelőanyagai |
14 |
Kopogás |
15 |
Az Otto-motorok keverékképzése |
17 |
Az Otto-motor szabályozása |
17 |
Gyújtás, gyújtási időpont, gyújtógyertyák |
18 |
Különféle égésterek és jellemzőik |
23 |
A porlasztók működési elve |
25 |
A porlasztók története |
25 |
Az egyfúvókás porlasztó |
26 |
Kiegyenlítő fúvókás porlasztó |
27 |
Féklevegő-fúvókás porlasztó |
27 |
Rugalmas, változó keresztmetszetű légtorkú porlasztó |
28 |
A fúvóka keresztmetszetét változtató, redukció-tűs porlasztó |
29 |
A fúvóka és a légtorok keresztmetszetét egyidejűleg változtató porlasztó |
29 |
A korszerű porlasztók felépítése és működési elve |
30 |
Korszerű porlasztók |
30 |
A különféle porlasztási rendszerek |
30 |
A porlasztók szerkezeti megoldásai |
30 |
A porlasztó szerkezeti elemeinek felépítése, működésük, a méretek meghatározása |
33 |
A porlasztók részei, feladatuk, működésük |
33 |
Az úszóház |
33 |
Az indító berendezés |
33 |
Az üresjárati berendezés |
38 |
Főfúvóka-rendszerek |
40 |
Gyorsító rendszerek, gyorsító szivattyúk |
43 |
Dúsító rendszer |
48 |
Magassági korrektor |
50 |
Depressziós előgyújtás-szabályozó csatlakozás |
50 |
Fordulatszám-szabályozók |
51 |
Üresjárati keverék-előmelegítő |
51 |
A porlasztó szerkezeti elemeinek jelölése |
52 |
A berlini porlasztógyár jelölései |
52 |
A Solex porlasztógyár jelölései |
52 |
Túlfogyasztás, a porlasztó hibái, üzemzavarok |
54 |
A túlfogyasztás okai |
54 |
Túlfogyasztás előidéző porlasztóhibák |
57 |
Üzemzavarok |
60 |
A hideg motor nehezen indul |
60 |
A meleg motor nehezen indul |
60 |
Rossz az üresjárat |
60 |
A motor gyorsítóképessége nem kielégítő |
61 |
Alacsony végsebesség |
61 |
A motor teljesítménye nem kielégítő |
61 |
A motor túlmelegszik |
61 |
A motorból csilingelő hang hallatszik |
61 |
Benzindús keverék |
62 |
Benzinszegény keverék |
62 |
A motor "visszalő" a porlasztóba |
62 |
Durrogás a kipufogódobban |
62 |
Túlfogyasztás |
62 |
Egyes porlasztótípusok gyakran előforduló hibái |
63 |
K-22 típusú porlasztók (Pobjeda, Warszawa, GAZ-51, Volga) |
63 |
BVF porlasztók |
64 |
FSO G-35 (Warszawa) |
64 |
Solex porlasztók |
65 |
Hibakeresés és elhárítás |
65 |
A fogyasztás ellenőrzése, porlasztóvizsgálat, porlasztóbeállítás |
66 |
Fogyasztásmérés, fogyasztásmérési eljárások |
66 |
A gépkocsi előkészítése |
67 |
Mérőtartályos mérés |
67 |
Mérés elektromos fogyasztásmérővel |
68 |
Mérés elektromos fogyasztásmérővel |
68 |
Kipufogógáz--analizátor |
68 |
Porlasztóvizsgáló próbapadok |
70 |
Solex-porlasztóbeállító próbapad |
71 |
Lengyel gyártmányú próbapad |
71 |
A porlasztóbeállítás segédeszközei |
72 |
Átfolyásmérő készülékek |
73 |
Úszóházban levő szintmagasság ellenőrzése |
74 |
Rugalmas légtorok ellenőrzése |
76 |
Végfordulatszabályozók ellenőrzése és beállítására szolgáló készülékek |
79 |
A benzinszivattyú (A, C. pumpa) |
81 |
Az előforduló hibalehetőségek |
83 |
A. C. pumpák ellenőrzése |
84 |
Egyes porlasztótípusok részletes ismertetése |
87 |
Opel esőáramlású porlasztó (az összes Oper gyártmányú gépkocsikhoz) |
87 |
Jikov 26 SOP és 32 SOP esőáramlású porlasztó (Skoda 440, 445, Tatraplan, Tatra 603) |
89 |
"SU" porlasztó (Rolls-Royce, Jaguár, M. G. Morris, Sunbeam, Volvo gépkocsik) |
91 |
Weber 22 DRS típusú porlasztó (Fiat gépkocsik) |
93 |
FSO G-35 porlasztó (Warszawa) |
94 |
BVF porlasztók (NDK) |
95 |
BVF Típ F 363 (Warszawa, Garant) |
95 |
BVF Typ H 321 és H 362 (Wartburg) |
98 |
BVF Typ 28 HBI-1 és HB2-1 (Trabant) |
99 |
Szovjet porlasztók |
100 |
K-113 (Sirály) |
100 |
K-44 porlasztó (Moszkvics) |
103 |
K-49 porlasztó (Moszkvics 407) |
104 |
K-82 porlasztó (Zil 164) |
106 |
K-22-A porlasztó (Pobjeda, Warszawa, Volga9 |
108 |
K-105 porlasztó (Volga) |
110 |
Zenith porlasztó (NSZK) |
111 |
Rochester 4 GC porlasztó (USA, Chevrolet) |
116 |
Solex porlasztók |
119 |
Solex Typ 32 PAATI |
119 |
Solex Typ 32 PAIAT és 32 PAITA |
123 |
Solex Typ 28 PCI (Ford Taunus, Volkswagen) |
130 |
Solex Typ 26/28 VFIS (Ford, Tempo, Volkswagen) |
132 |
Solex Typ 32 PICB, 32 PICB-1, 32 PICBA porlasztók (Borgward, Ford, Porsche) |
134 |
Legújabb porlasztótípusok |
138 |
Solex Typ 28 PICT (Volkswagen 1200) |
138 |
Solex Typ 32 PHN (Volkswagen 1500) |
139 |
Solex Typ 32 PBIC (Simca 1000) |
140 |
Solex Typ 32 PBICT (Simca-Aronde) |
142 |
Solex Typ 28 IDT (Renault SCV) |
142 |
Solex Typ 22 IDS (Renault R-4) |
143 |
Solex Typ 30 PICS (Citroen AMI-6) |
143 |
Weber Typ 22 IM (Fiat-Zastava 600) |
144 |
Weber Typ 28 ICP (Fiat-Zastava 600D) |
145 |
Weber Typ 28/32 DCD (Fiat 1300-1500) |
146 |
JIKOV 30 SSOP (Tatra 603) |
147 |
JIKOV 32 SOPc (Skoda Felicia) |
149 |
Rochester "BC" (Chevrolet) |
149 |
Rochester "H" (Chevrolet Corvair) |
151 |
Zenith Stromberg "CD" (Triumph) |
152 |
Zenith WIA - WIP (Ford Zodiac) |
153 |
Weber 32 ICS (Steyer-Puch 500 DL, 700 C, 700 AP, -APL Haflinger) |
155 |
Solex 26 DITS (Renault-R, 4L 750 cm3), - R. 45 (850 cm3) |
158 |
Solex 26 CBI (Citroen 26 CV - 425 cm3) |
159 |
Solex 32 PDSIT-1 (Ford 17M, Ford MP3, BMW 1,5-1,8) |
161 |
Zenith 35/40 INAT |
164 |
Solex 32 PDIST (Renault-R.8) |
169 |
Solex 32 PBICA (Peugeot 402, -403, -404) |
171 |
Adat és beállítási táblázatok |
173 |
Irodalom |
219 |