1435 cég átvilágítása, 21 fős kutatócsoport, 6000 feldolgozott cikk, tanulmány, 2000 oldalnyi interjú, 384 MB számítógépes állomány és 5 esztendő - ennyi kellett Jim Collinsnak és társainak, hogy létrehozzák az összefoglalót, hogy mitől is lesz a jóból kiváló. Mármint a vállalkozások körében. Egy cég a legkülönbözőbb hatások alapján válhat naggyá (ami magában sem kis teljesítmény!), ám a csodálatos eredményt megtartani, sőt fenntartani, fokozni, az kell a kiválósághoz. Keveseknek sikerül, és annál többen keresik a kiválóság rejtélyét. Hogy ez a szerzőnek sikerült, mi sem bizonyítja jobban, mint hogy Collins könyvéből már több mit 3 milliót adtak el. Ezzel minden idők legnagyobb példányszámban elkelt üzleti könyvévé vált.
A könyvben sok minden terítékre kerül: vezetési képesség, marketing, stratégia, technológia kiválasztása, etika és fegyelem. Íme egy a sok megállapításból: azok, akik alapvető, kimerítő átszervezési programot hajtanak végre, szinte biztosan elvétik a "nagy ugrást". Sokakból felháborodást váltottak ki Jim Collins megállapításai. Legyünk azonban nyugodtak: sokkal, de sokkal többen olvasták azokat - és okultak belőlük! Mint minden külföldön sikert aratott megállapítás és módszer esetében, most is megkérdezhetjük: vajon Magyarországon is ugyanezek a tényezők kellenek a kiválósághoz? A Hewitt Associates és a HVG ezért közösen vizsgálatot kezdeményezett idehaza. A válaszok a könyvhöz csatolt tanulmányban találhatók.