Az 501 legfontosabb film, amit mindenképpen látnod kell - szinte már hallom is, amint az olvasó összeszorított foggal nekünk szegezi a kérdést: "Hogyan határozzák meg a legfontosabb fogalmát?" A filmrajongók köztudottan konokul ragaszkodnak a véleményükhöz, szenvedélyesen foglalkoznak az írókkal, színészekkel, rendezőkkel, operatőrökkel. Részletesen ismerik a műfajokat, amelyekért rajonganak; járatosak a cselekmény, a mellékszálak, a sorok közé rejtett mondanivaló kérdéseiben, észreveszik a tiszteletadásokat és utalásokat, tisztában vannak a művek összefüggéseivel és a történelmi háttérrel - figyelik a folyton tökéletességre törekvő akaratot, amelynek nyomai felfedezhetőek a kamera szögében és minden képkockában. Pontosan tudják, kit tehetett volna sztárrá a film, kik visszakoztak, kik nem jelentek meg a forgatáson, mely rendezők gyarapították a stúdióvezetők ősz hajszálait az egyre növekvő költségvetéssel és be nem tartott ütemtervvel -, ahogy az esetenként alacsony költségvetéssel készült, de filmtörténelmet író alkotások címeit is számon tartják. Lépésről lépésre követik a legnagyobb befolyású személyiségek karrierjét, és feljegyzik a mérföldköveket. Képesek definiálni a német expresszionizmust,a francia újhullámot, az olasz modernizmust, a posztmodernizmust, valamint a film noirt, egyszersmind meg is védik ezek érdemeit. Megjósolják a következő év nagy költségvetésű sikerfilmjeit és a "fű alatt befutó" alkotásokat a stáblista apró betűs részei alapján.