Előszó az első kiadáshoz |
9 |
Előszó a második kiadáshoz |
13 |
Bevezetés |
15 |
A pszichológiában alkalmazott kísérleti módszer védelme |
15 |
Általános megjegyzések |
57 |
Módszertani bevezetés |
|
Milyen hatással van az eredmények ismerete a teljesítményre? |
63 |
Mozgásosság és munka |
|
Az egyszerű és összetett reakcióidő mérése |
71 |
A pszichés mozgásosság |
79 |
A spontán pszichikai tempó |
79 |
Az ütögetés (tapping) gyorsasága |
81 |
A pszichés mozgásosság |
83 |
A vonalhúzás pontossága |
83 |
A célzás pontossága és az önkéntelen mozgások nagysága (terjedelme) |
85 |
A pszichés mozgásosság |
88 |
Mozgásos ügyesség |
88 |
Az izommunka |
90 |
A hatékonysági szintek |
94 |
Az érzelmi reakciók |
|
A pszichogalvanikus (vagy elektrodermális) reakció |
99 |
A vérkeringés változásai |
104 |
A lélegzés változásai |
109 |
A félelem és a harag reakciói |
112 |
A szenzoros folyamatok és a pszichofizikai módszerek |
|
A tapintásérzékenység |
117 |
Az érintés abszolút küszöbe |
117 |
A tapintásérzékenység |
120 |
A megkülönböztetés küszöbe |
120 |
A kinesztetikai érzékenység |
122 |
Egy mozgás megismétlése |
122 |
A kinesztetikai érzékenység |
124 |
A különbségi küszöb |
124 |
A színek |
127 |
A kontraszt és az utóképek |
135 |
Alkalmazkodás a sötétséghez |
139 |
A Pulfrich-féle jelenség |
142 |
A távolság észlelése |
145 |
A hallásérzékenység |
148 |
A hallásinger kétoldali lokalizációja |
151 |
A képzetek |
154 |
A észlelés |
|
A felfogás képessége |
161 |
Az észlelés ingadozásai és a beállítottságok hatása |
166 |
Az illúziók mérése |
170 |
A Müller-Lyer-féle illúzió |
170 |
Az illúziók mérése |
173 |
A Demoor-féle optikai-kinesztetikai illúzió |
173 |
A függőleges illúziója |
176 |
A figurális utóhatások |
181 |
A konstancia törvénye |
186 |
Nagyságkonstancia |
186 |
A konstancia törvénye |
190 |
Alakkonstancia |
190 |
A látszólagos mozgás |
194 |
Az okság észlelése |
198 |
A beállítottság hatása az észlelési kiválasztásra |
206 |
A tanulás szerepe az észlelésben |
209 |
A feltétlen ítéletek |
213 |
Tanulás és emlékezés |
|
Tanulás a próba szerencse módszerével: a labirintus |
219 |
Folyamatos és időbeli megszakításokkal végzett tanulás |
225 |
A tanulás és a bilaterális transzfer |
229 |
A proaktív (előreható) gátlás |
234 |
A jelentés fontossága az emlékezetbe vésésnél |
237 |
A megtanulandó anyag hosszúsága és a bevésés ideje |
241 |
A feladat szervezettsége és az emlékezet |
243 |
Az előrelátáshoz vezető tanulás |
247 |
Felidézés, felismerés és újratanulás |
250 |
Idő és ritmus |
|
Időbecslés |
255 |
Az ütemes struktúrák |
258 |
Asszociáció, nyelv és gondolkodás |
|
Az asszociációk tanulmányozása |
263 |
A szabad asszociáció |
263 |
Az asszociáció és az emlékezet |
265 |
A nyelv asszociatív szekvenciái |
268 |
A jelentéstani differenciál |
271 |
A szavak észlelése |
275 |
A fogalmak kialakítása |
278 |
A problémák megoldása. "A gondolkodás hatékonysága" |
281 |
A beállítottság befolyása a problémák megoldására |
284 |
A személyiség |
|
A szuggesztibilitás |
291 |
A konfliktus megoldása |
293 |
A döntési idő |
298 |
Az igényszint |
301 |
Mások megítélése |
304 |
Társadalmi pszichológia |
|
Társadalmmi szabályok kialakulása az észlelésben |
311 |
A hivatási érdeklődés rangsorának kidolgozása |
315 |
A vita |
320 |
A híresztelések |
324 |
A társadalmi távolság |
327 |
Csoportos tanulás |
330 |
A közlési hálózat hatása egy munkacsoport teljesítményére |
335 |
A személyek egymás közti kapcsolatai és a szociometria |
343 |
Függelékek |
|
A kísérletek megszervezése |
351 |
A küszöbök mérése |
376 |
A grafikus regisztrálási technikákról |
392 |
A könyvben emíltett eszközök előállítóinak jegyzéke |
394 |
Készülékek és kellékek mutatója |
395 |