Peter Mayle új regénye ismét Dél-Franciaországba kalauzol bennünket (arra a vidékre, amely letehetetlen sikerkönyveinek egyes olvasói szerint ő talált ki). A címben említett hajsza galériákon, neves műgyűjtők otthonán és vérlázítóan ínyenc éttermeken keresztül folyik, miközben némi kitérőt tesz a Bahama-szigetekre, Angliába, valamint New Yorkba.
Hősünk, André Kelley fotós üresfejű, teli zsebű hírességek házait és műkincseit örökíti meg, amikor észreveszi, hogy az egyik műgyűjtő házánál éppen egy Cézanne-t rakodnak egy fűtésszerelő furgonjába. Milyen különös, gondolja, és habozás nélkül a festmény, egyúttal pedig egy nagystílű szélhámosság nyomába ered.
Szórakoztató fordulatokban gazdag kutatómunkáját egész sokaság igyekszik siettetni vagy gáncsolni - többek közt egy csinos művészközvetítő, egy minden hájjal megkent műkereskedő, egy kápráztaos holland képhamisító és néhány nagyétvágyú New York-i ügyeskedő. A háttérben pedig láthatatlanul ott szorgoskodik az aranykezű konyhafőnökök serege, akiknek ínycsiklandó gasztromómiai remekei időről időre kényezteti a Hajsza a Cézanne-ért főhösét, miközben tantaluszi kínokra kárhoztatják az olvasót.