Előszó
|
|
Az angol kiadás előszava
|
|
Bevezetés
|
1
|
Isten és az Abszolút Igazság fogalma
|
1
|
Az anyagi energia eredete
|
2
|
A Srímad-Bhágavatam prédikátora
|
3
|
Krsna tudománya és annak fontossága
|
3
|
Srí Caitanya Maháprabhu
|
3
|
Születése
|
5
|
Küldetése
|
6
|
Gyermekkora
|
6
|
Tanulóévei
|
7
|
A tüntetés
|
9
|
A bűnösök megtérítése
|
10
|
Az Úr a sannyása rendbe lép
|
12
|
Ksíra-cora-gopinátha
|
14
|
Az Úr találkozik Rámánanda Ráyával
|
23
|
Az alázatos hallgatás fontossága
|
24
|
Az ifjabb Haridása tanulságos története
|
26
|
A sankírtana mozgalom ereje
|
26
|
Az Úr beszélgetése a Máyávádi sannyásíval, Prakásánandával
|
28
|
Az Úr Mathurába és Vrndávanába látogat
|
31
|
A pathanokat a Vaisnava hitre téríti
|
31
|
Akadályok az odaadás útján
|
32
|
A tiszta bhakta nyolc imája
|
33
|
A szentek kérdései
|
35
|
Paramesvara, a Legfelsőbb
|
37
|
A Gáyatrí mantra célja
|
38
|
A védikus út három formája
|
44
|
Rasa, azaz kapcsolat
|
47
|
A fa gyökerének öntözése
|
51
|
A Kali-kor emberének jellemzői
|
56
|
A szentírások összegzése
|
57
|
Az Úr nevének dicsősége
|
60
|
Az igazi béke elérésének módja
|
62
|
Hogyan ismerhetjük fel Isten inkarnációját?
|
66
|
Isteni természet és isteni szolgálat
|
71
|
A hódolat felajánlása a lelki tanítómesternek és az Úrnak
|
72
|
A Srímad-Bhágavatam összegzése
|
74
|
Az érzékkielégítés területei
|
84
|
Az Abszolút Igazság meghatározása
|
85
|
Megvalósításának folyamata
|
86
|
Az ember kötelessége
|
88
|
A bhaktáknak végzett szolgálat
|
91
|
A Bhágavata könyv és a Bhágavata személy
|
94
|
Az Úr megpillantása
|
95
|
Az Úr és az élőlények formái
|
101
|
Az imádat jellege és a félistenek
|
104
|
Az Úr Sri Krsna vagy Vasudeva: Ő minden
|
107
|
A mindent átható Úr
|
112
|
Krsna minden inkarnáció forrása
|
115
|
A purusa inkarnációk: az anyag és az anyagi világ eredete
|
115
|
Brahmá származása
|
117
|
Az univerzális forma
|
118
|
Az inkarnációk rövid leírása
|
121
|
Kumára inkarnáció
|
123
|
Sukara inkarnáció
|
123
|
Nárada inkarnáció
|
124
|
Nara-Náráyana inkarnáció
|
125
|
Kapila, a Sánkhya filozófia megalapozója
|
126
|
Dattátreya inkarnáció
|
127
|
Yajna inkarnáció
|
127
|
Rsabha inkarnáció
|
128
|
Prthu inkarnáció
|
129
|
Matsya inkarnáció
|
130
|
Kürma inkarnáció
|
131
|
Dhanvantari inkarnáció
|
131
|
Dhanvantari inkarnáció
|
131
|
Mohiní inkarnáció
|
131
|
Nrsimha inkarnáció
|
132
|
Vámana inkarnáció
|
132
|
Bhrgupati (Parasuráma) inkarnáció
|
133
|
Vyásadeva inkarnáció
|
133
|
Ráma inkarnáció
|
134
|
Balaráma inkarnáció
|
135
|
Krsna inkarnáció
|
135
|
Buddha inkarnáció
|
136
|
Kalki inkarnáció
|
139
|
Krsna, az Istenség Legfelsőbb Személyisége
|
141
|
Az Úr elképzelt virát-rúpája
|
144
|
Az Úr és az élőlények egyaránt lelkek
|
145
|
Az önmegvalósítás nem más, mint az Úr megpillantása
|
147
|
Elmebeli találgatásokkal az Urat lehetetlen megismerni
|
151
|
A Srímad-Bhágavatam, a legmagasabb rendű történelem
|
156
|
Hogyan kell befogadni a Srímad-Bhágavatamot?
|
157
|
A Srímad-Bhágavatam az Urat képviseli
|
158
|
Mi akadályozhatja a befogadását?
|
160
|
Srí Nárada megjelenése
|
161
|
Sukadeva Gosvámi, a paramahamsa
|
165
|
Pariksit Mahárája, az ideális király
|
170
|
Vyásadeva születése
|
173
|
A transzcendentális írások megalkotása
|
176
|
A Védákat a tudósokra bízzák
|
177
|
A kevésbé intelligensek számára is érthetővé válik
|
179
|
Vyásadeva kegye
|
180
|
A felsőbb kasztok méltatlan utódai
|
180
|
Vyásadeva elégedetlensége
|
183
|
Nárada a Srímad-Bhágavatamra tanítja Vyásadevát
|
187
|
Az elme és a test
|
188
|
Az elme és a test azonosítása az önvalóval: csüggedést eredményez
|
190
|
A csüggedés oka
|
192
|
A szép szavak, ha nem Istent dicsőítik, haszontalanok
|
194
|
A Srímad-Bhágavatam prédikálásának fontossága
|
196
|
Isten nélkül semmi sem lehet jó
|
199
|
Függjünk a teljes egészen
|
202
|
Az emberi gyarlóság
|
203
|
Adomány a laikus számára
|
205
|
Az elsődleges kötelesség
|
208
|
Örök jutalom
|
209
|
Az Úr személyes és személytelen arculata
|
211
|
Minden kulturális vívmány célja
|
214
|
A bhaktivedánták
|
217
|
A szentek társasága
|
218
|
A Bhágavatam hallgatásának csodálatos hatása
|
220
|
A lelki társulás következményei
|
222
|
A kezdők kötelességei
|
223
|
Az igazi lelki tanítómester
|
224
|
A meghódolás jelentése
|
226
|
A szenvedések oka
|
228
|
A bhakti-yoga fontossága
|
230
|
Teljes elmélyedés
|
230
|
A hang mint forma
|
233
|
Nárada tanításának végkövetkeztetése
|
236
|
Nárada és Vyásadeva beszélgetése
|
237
|
Vyásadeva további kérdései
|
238
|
Nárada előző életének története
|
240
|
Vándorlása
|
243
|
Vágyódása az Úr után
|
246
|
Nárada megpillantja az Urat
|
246
|
Isten üzenete
|
252
|
Nárada örök elfoglaltsága
|
255
|
Transzcendentális teste
|
256
|
Nárada újra megjelenik
|
257
|
Korlátlan szabadsága minden bolygóra kiterjed
|
259
|
Az Úr az örök társa
|
261
|
A bhakti-yoga és a misztikus képességek összehasonlítása
|
263
|
Drona fiának bűnhődése
|
267
|
Vyásadeva meditál
|
269
|
Meglátja az Urat
|
269
|
Máyá, az illuzórikus energia működése
|
271
|
A bhakti-yoga hatása
|
273
|
A Srímad-Bhágavatam hallgatásának eredménye
|
274
|
A Srímad-Bhágavatam első tanulója
|
276
|
A nagyszerű írás különleges vonzereje
|
278
|
A bhakták szíve és lelke
|
281
|
A kuruksetrai csata folytatódik
|
284
|
Draupadi öt fiának halála
|
284
|
Asvatthámá kibocsátja a brahmástrát
|
288
|
Srí Krsna, a transzcendentális Úr
|
292
|
Inkarnácjának természete
|
292
|
Asvatthámá fogságba kerül
|
298
|
A bráhmana és a brahma-bandhu
|
299
|
Aki állatokat öl: bűnös
|
301
|
Az Úr Krsna elrendeli Asvatthámá megölését
|
302
|
A nők gyöngeségei
|
305
|
Az Úr Krsna megoldást talál
|
313
|
Kunti királynő imái és Paríksit megmenekülése
|
317
|
A kuruksetrai csata vége
|
317
|
Asvatthámá el akarja pusztítani Uttará gyermekét
|
324
|
Az Úr Krsna megvédelmezi Paríksitet a haláltól anyja méhében
|
326
|
Kunti királynő imái az Úr Krsnához
|
330
|
A bhakta örömmel tekint a szenvedésre
|
339
|
Az emberek azt képzelik, Isten részrehajló
|
345
|
Hogyan kerülhetjük el a születést és a halált?
|
353
|
A természet kincsei - vagy az ipar pokla
|
358
|
Krsna megsemmisíti a démonikus politikai csoportokat
|
362
|
Yudhisthira király a 640000000 halottat siratja
|
364
|
Bhímadeva eltávozása az Úr Krsna jelenlétében
|
371
|
Bhísma felkészül, hogy elhagyja testét
|
371
|
Minden nagy szent összegyűlik Bhísma halálos ágyánál
|
374
|
A legbiztosabb védelem: Isten, a bráhmanák és a vallás
|
383
|
Az ostobák közönséges embernek hiszik Krsnát
|
388
|
Az igazi yoga: látni az Istenség Személyiségét
|
394
|
Bhísma a tökéletes civilizációról beszél
|
397
|
Az Úr transzcendentális teste
|
405
|
Az Úr csodálatos formájának leírása
|
410
|
A Legfelsőbb Úr Arjuna kocsihajtója
|
414
|
Az Úr Krsna Dvárakába indul
|
435
|
Az univerzum mögött rejlő terv
|
436
|
Civilizált gazdasági fejlődés: tehenek és föld
|
439
|
Az Úr Krsna távolléte elviselhetetlen a bhakta számára
|
445
|
A lelki atmoszféra
|
448
|
Krsna áll a teremtés és a pusztulás mögött
|
453
|
Állatias királyok és vezetők
|
459
|
Az Úr transzcendentális feleségeinek dicsősége
|
464
|
Az Úr Krsna bevonul Dvárakába
|
473
|
Dváraká lakói az Úr elé sietnek
|
475
|
Dváraká, a tökéletes város
|
483
|
Védikus vendégszeretet
|
490
|
A legnagyobb ünnep: látni az Urat
|
496
|
Az Úr üdvözli anyjait
|
501
|
Az Úr tizenhatezer felesége
|
502
|
Krsna háború robbant ki a démonikus vezetők között
|
508
|
Az Úr családi élete
|
510
|
Az Úr feleségei nem ismerik dicsőségét
|
516
|
Paríksit király születése
|
519
|
Yudhisthira király tökéletes uralkodása
|
522
|
Paríksit anyja méhében megpillantja az Urat
|
526
|
A bolgyók állása meghatározza a születést
|
530
|
Isteni védelem
|
536
|
Arjuna, A Bhagavad-gítá hőse
|
544
|
Csak Krna-tudatos vezetők alkalmasak az irányításra
|
553
|
A gyermekeket úgy kell nevelnünk, hogy megláthassák Istent
|
558
|
Ha Krsnát elégedetté tesszük, elpusztítja minden bűnünket
|
563
|
Dhrtarástra elhagyja otthonát
|
567
|
Vidura hazatér
|
567
|
A legfőbb tudás
|
568
|
A tiszta bhakta szentsége
|
578
|
Vidura története
|
582
|
A boldog Yudhisthira király
|
584
|
A tudatlan, feltételekhez kötött lélek
|
585
|
Vidura tanítja Dhrtarástrát
|
586
|
Az idő hatása
|
587
|
Az öregkor jelei
|
590
|
A háborítatlan ember
|
594
|
A legkiválóbb ember
|
595
|
Dhrtarástra elhagyja otthonát
|
597
|
A legfelsőbb akarat
|
608
|
Az illuzórikus ragaszkodás
|
612
|
Minden élőlény egy másiknak a tápláléka
|
615
|
Az Úr Krsna missziója
|
619
|
Az Úr Krsna eltávozása
|
629
|
Yudhisthira aggodalma
|
630
|
Yuddhisthira rendellenességeket tapasztal
|
630
|
Az Úr eltávozására utaló jelek
|
634
|
Rossz előjelek
|
638
|
Arjuna bánata
|
643
|
Yudhisthira aggódó kérdései
|
644
|
Az Úr Krsna eltávozott
|
659
|
A Pándavák visszavonulnak
|
661
|
Arjuna szenved az Úr távollététől
|
661
|
Az Úr elhagyta e földet
|
663
|
Hogyan nyerte le Arjuna Draupadi kezét?
|
665
|
Hogyan győzte le Ghíma Jarásanhát?
|
668
|
Hogyan menekültek meg Pándavák Durvásá
|
671
|
Hogyan tett szert Arjuna dicső fegyvereire?
|
673
|
Arjuna harca a kuruksetrai csatában
|
676
|
A létért vívott harc törvénye
|
689
|
A Bhagavad-gítá összefoglalása
|
690
|
A Bhagavad-gítá nyújtotta felszabadulás
|
695
|
A Pándavák időben visszavonulnak
|
697
|
Az Úr távozásának misztériuma
|
700
|
Milyen hatással van kali a társadalomra?
|
703
|
Paríksit Mahárája trónra kerül
|
704
|
yudhisthira Mahárája felszabadul
|
707
|
Hogyan fogadta Paríksit a Kali-korszakot?
|
717
|
Paríksit Mahárája uralkodása
|
717
|
Világhódító útja
|
721
|
A király megpróbálja elűzni Kalit
|
728
|
A tehénvédelem elvei
|
734
|
A tehénölés nagy akadály
|
737
|
A mélyre süllyedt Kali-korszak
|
739
|
Az Úr Krsna transzcendentális tulajdonságai
|
745
|
Az Úr Krsnához még a szerencse istennője is vonzódik
|
750
|
A föld boldog az Úr jelenlétében
|
753
|
Kali büntetése és jutalma
|
755
|
Paríksit Mahárája találkozik a készínű Kalival
|
755
|
A bika, a vallás jelképe
|
756
|
A tehén, a vallásos elvek forrása
|
757
|
Paríksit Maháráját megdöbbenti a tehénölés
|
759
|
A király gondoskodik a tehenek védelméről
|
761
|
A teheneket pusztító állam bűnös állam
|
763
|
Az ártatlan és őszinte bika
|
766
|
Az állam kötelessége az ártatlanokkal és a bűnösökkel szemben
|
767
|
A bűnösről szóló filozófiák
|
771
|
A vallás támogatói és gyilkosai
|
776
|
A föld gyásza
|
779
|
Egy erős király képes visszaállítani a rendet
|
781
|
Az istentelen kormányzás következménye
|
783
|
Egy jámbor kormány ítélete
|
784
|
A bűnös tettek számára kijelölt helyek
|
788
|
A társadalom jólétéért küzdő ideális vezetők
|
792
|
A rossz elleni küzdelem diplomáciája
|
792
|
Lelki mozgalmakat támogató állam
|
795
|
Egy bráhmana fiú megátkozza Paríksit Maháráját
|
797
|
A lelki tanítómester elfogadása
|
799
|
A gonosz megfékezése
|
801
|
A bűnös kor különleges lehetősége
|
802
|
Egy áldozat, amely a Kali korszakban is végrehajtható
|
806
|
Srí Krsna, a határtalan
|
809
|
Valódi felszabadulás
|
813
|
A határtalan Úr
|
815
|
Paríksit Mahárája története
|
822
|
A dühös király
|
826
|
Az Úr különleges kegye
|
827
|
A rosszindulat
|
829
|
A büszke bráhmana fiú
|
830
|
A monarchia elpusztításának eredménye
|
837
|
Sukadeva Gosvámi megjelenése
|
845
|
A király megbánása
|
845
|
A Gangesz és a Yamuná
|
852
|
A nagy szentek és királyok érkezése
|
854
|
Az Úr különleges kegye bhaktájához
|
861
|
A Pándavák dicső tettei
|
867
|
Az ember kötelessége
|
871
|
Sukadeva Gosvámi megjelenik
|
873
|
A király kérdései
|
883
|
Függelék
|
|
Az íróról
|
889
|
Az idézett irodalom jegyzéke
|
891
|
Szójegyzék
|
893
|
Szanszkrit kiejtési útmutató
|
901
|
A szanszkrit versek jegyzéke
|
905
|
A magyarázatok versmutatója
|
925
|
Tárgymutató
|
927
|
A Krsna-tudat otthon
|
1045
|