Ebben a könyvben a szerző szórakoztató formában ismerteti a robotokat, a binális aritmetikát és a játékelméletet, beszél a számítógépek működéséről, a bioelektromos szabályozó rendszerekről. A könyv általános képzettségű rádióamatőrökhöz szól.
Tartalom
Előszó
|
7
|
A "vasemberek"
|
9
|
Ábrándozással kezdődött minden
|
9
|
Órák és zenélő dobozok
|
11
|
Elektromos emberek
|
14
|
A kibernetikai állatsereglet
|
16
|
Mire jók a "vasemberek"?
|
18
|
Ismerkedjünk meg a KFF-fel!
|
20
|
A robot "anatómiája"
|
25
|
Órarobot
|
35
|
Az ember alkotta agy
|
43
|
Matematikus gépek
|
43
|
Bináris aritmetika
|
44
|
Kódolók és dekódolók
|
47
|
VAGY, ÉS, NEM - a gépi logika alapelemei
|
49
|
A relékkel és érintkezőkkel megvalósított egyjegyű bináris összegező modellje
|
53
|
Számokat (életkort) kitaláló kibernetikai automata: a Zodiákus
|
55
|
A digitális számítógépek felépítése
|
60
|
Az elektronikus matematikusok családja
|
63
|
Kibernetikai játszótársak
|
66
|
Játék mindenütt
|
66
|
Ki lesz a győztes?
|
69
|
Ivan Ivanovics fát vásárol
|
72
|
Az előre eldöntött kimenetelű játékok
|
74
|
A gép, mint játékos
|
75
|
Kilenckockás amőbajáték
|
76
|
Automatikus kilenckockás amőbajáték
|
80
|
Farkasvadászat
|
85
|
Hiszed? - Nem hiszed? kibernetikai játék
|
88
|
A nagy titok megrohamozása
|
93
|
Az izmokban keletkező áramok
|
93
|
A látó marslakó
|
100
|
Szovjet tranzisztorokat helyettesítő típusok
|
113
|