Chris Anderson forradalmian új szemléletű könyvében a Hosszú farokban megmutatta, hogy az on-line piacok hogyan hoznak létre piaci réseket, és hogyan változtatják meg a gazdasági viszonyokat. Az Ingyen! az üzleti világ jövőjét vetíti elénk. A szerző elméleti igényességgel, meggyőző példákon keresztül mutatja be, hogy az ingyenesség, ami eddig inkább csak marketingfogás volti a jövőben radikális-, új üzleti stratégia lesz-i amely nélkül a cégek hosszú távon nem tudnak talpon maradni. A könyv rengeteg ötletet ad ahhoz, hogyan alakítsuk ki saját üzleti modellünket-i amellyel kiszabadíthatjuk az ingyenesség profitot hozó szellemét a palackból. Hogyan lehet ingyenes a légi közlekedés? • Hogyan lehet -ingyenes a DVR? • Hogy lehet drága egy zártkörű konferenciai ha on-line ingyenes? • Hogyan lehetnek ingyenesek a zenei CD-k? • Hogyan lehetnek ingyenesek a tankönyvek? • Hogyan lehet ingyenes az egyetemi oktatás? • Miért jól menő üzlet az ingyen kerékpár az egyik városban, de a másikban nem? • Hogyan lehet ingyenes egy egészségügyi szoftver? • Hogyan lehet ingyenes a részvénykereskedés?