Az első kiadás előszavából |
9 |
Előszó a harmadik kiadáshoz |
11 |
A pszichológia és az emberi viselkedés |
13 |
A pszichikum tanulmányozása |
14 |
Kutatási problémák: a tanulás |
16 |
Viselkedészavarok |
19 |
Értelmi retardáció |
23 |
Hiperaktivitás |
25 |
A viselkedés objektív megközelítése |
26 |
A terninusok használatáról |
28 |
Kondicionálás és tanulás |
33 |
A tanuláspszichológiai elképzelések kialakulása |
33 |
A feltételes reflexek - Pavlov |
37 |
Az R-típusú kondicionálás és a megerősítés |
40 |
Latens tanulás |
42 |
A tudás mint előkészület a válaszra |
47 |
A tanulás és a teljesítmény megkülönböztetése |
48 |
A tanulással és a percepcióval kapcsolatos pályarendszerek |
51 |
A kéreg fel- és leszálló pályái |
59 |
Oldalirányú összeköttetések: a "hasított agy"-kísérlet |
64 |
Lateralizáció és dominancia |
69 |
Tanulási és fejlődési mechanizmusok |
72 |
Neuron és szinapszis |
73 |
Mikor aktívak a neuronok? |
78 |
Szinaptikus változások a tanulás során |
80 |
A csecsemő első tanulása |
83 |
Sejtegyüttesek a gondolkodás alapjai |
86 |
Divergáló és párhuzamos ingerületvezetés: a figyelem |
89 |
Figyelem és figyelem-összpontosítás |
91 |
A viselkedés irányítása: kognitív és nem kognitív |
95 |
A viselkedés osztályozása az S-R formula alapján |
98 |
Szenzoros vezérlésű viselkedés: feltétlen reakció és feltételes reakció |
100 |
A közvetítő folyamatok |
103 |
A beállítódás és a késleltetett válasz |
105 |
A viselkedés szelektivitása: a figyelem és a beállítódás viszonya |
107 |
A viselkedés időbeli integrációja |
109 |
Szenzoros vezérlés és akaratlagos viselkedés |
111 |
Tanulás, emlékezés és felejtés |
115 |
Memória: kémiai molekula? |
116 |
Rövid idejű és tartós emlékezet |
117 |
A szinaptikus változás megszilárdulása a tartós emlékezetnél |
119 |
Felejtés: interferencia és inaktivitás |
121 |
Kioltás és a hiba kiküszöbölése |
125 |
A memória zavarai - tanúskodás |
128 |
A tanulás módszere |
129 |
Öröklődés, érés, korai tanulás |
134 |
Ösztönös viselkedés és érés |
134 |
Kétfajta viselkedés - tanult és veleszületett? |
137 |
Érés |
138 |
A korai tapasztalat hatásai |
140 |
Imprinting a madaraknál |
143 |
Korai tanulás emlősöknél |
143 |
A fejlődési tényezők osztályozása |
149 |
További adatok a IV. faktorról és az ösztönről |
152 |
Öröklődés és elmebetegség |
154 |
Statisztikai és kontrollcsoport |
158 |
Számítás nélküli statisztikai következtetések |
160 |
Még egyszer a lényegről - néhány további (valószínűtlen) példával |
166 |
Két érték összehasonlítása |
169 |
A kontrollcsoport |
171 |
A korreláció |
173 |
Az intelligencia |
179 |
Megbízhatóság és érvényesség |
181 |
A tesztanyagok kiválasztása |
183 |
Az "öröklődés-környezet" kérdés |
186 |
A és B intelligencia |
189 |
A faji kérdés |
190 |
A fejlődés menete: Piaget |
192 |
Motivációs mechanizmusok |
198 |
A nem-specifikus afferensek és az "arousal" |
200 |
Az arousal és az EEG |
203 |
Az autonóm idegrendszer |
206 |
A limbikus rendszer |
210 |
Az alvás és a napszakos ritmus |
212 |
Homeosztatikus mechanizmusok |
215 |
A fájdalom |
220 |
A szexuális motiváció |
222 |
Az explorációs viselkedés, az arousal és az ambivalencia |
223 |
Emóció és motiváció: társadalmi szempontok |
228 |
Az emóciók, a motiváció és az arousal |
228 |
Az emóció és az intellektuális szint |
233 |
A félelem okai |
235 |
Az emóció és a szociális struktúra |
237 |
Az altruizmus magasabb rendű állatoknál |
240 |
A játék, az unalom és az izgalom keresése |
242 |
Az ember ambivalens természete |
247 |
Értékelés és percepció |
251 |
Szenzoros ingerlés |
253 |
Szenzoros kódolás |
260 |
Térpercepció |
263 |
A percepció és az érzékelés megkülönböztetése |
269 |
Szerveződés a percepcióban |
274 |
Emlékképek |
277 |
Gondolkodás és nyelv |
283 |
Tudatos és tudattalan |
283 |
A tudat viselkedéses jelei |
285 |
Belátás és célirányosság |
288 |
Kommunikáció és nyelv |
291 |
A nyelv tanulása |
295 |
Problémamegoldás embernél: laboratóriumi vizsgálatok |
297 |
A felfedezés, feltalálás és a logika |
299 |
A pszichológia és a tudományos módszer |
307 |
A neurológiai elképzelések szerepe |
311 |
A neruologizálás további korlátai: pszichológiai konstrukciók |
315 |
Következtetés a viselkedésből |
318 |
A szóbeli beszámoló jelentése |
320 |
Saját pszichikumunk megismerése |
325 |
Tudomány és pszichológia |
327 |
Szakkifejezések magyarázata |
331 |