Fotográfiai optika
|
13
|
Az elektromágneses energia
|
13
|
A fény
|
14
|
A fény fotográfiai minősítése
|
16
|
A színhőmérséklet értelmezése
|
18
|
A fény terjedése
|
20
|
A fényvisszaverődés (reflexió)
|
22
|
A fényáteresztés (transzmittancia)
|
25
|
Az optikai denzitás fogalma
|
26
|
A polárszűrők
|
28
|
A fénytörés
|
29
|
A lencsék
|
32
|
Az optikai képalkotás
|
33
|
A lencsék és objektívok kardinális elemei
|
33
|
A leképezés szerkesztése és számítása
|
36
|
A gyűjtőlencse képalkotása
|
38
|
Ferde felületek leképezése
|
40
|
A fényképezés színtani alapjai: (Heffele József)
|
43
|
A színek fizikája
|
44
|
A színrendszerek
|
45
|
A színkeverés
|
47
|
Az additív színkeverés
|
47
|
A szubtraktív színkeverés
|
49
|
A fényképezőgépek
|
51
|
A fényképezőgép története
|
51
|
A fényképezőgépek csoportosítása
|
54
|
A műtermi fényképezőgépek
|
56
|
A műszaki fényképezőgépek
|
60
|
A középformátumú gépek
|
71
|
A kisfilmes fényképezőgépek
|
82
|
Állványok
|
84
|
Motoros filmtovábbítók
|
84
|
Az objektívok
|
89
|
A lencsék képalkotási hibái
|
90
|
A szferikus aberráció
|
91
|
A kóma
|
92
|
Az asztigmatizmus
|
92
|
A képmezőelhajlás
|
92
|
A képtorzítás
|
93
|
A kromatikus aberráció
|
93
|
Az objektívok fejlődéstörténete
|
93
|
Az objektívok fotográfiai jellemzői
|
97
|
A fényerő
|
97
|
A gyújtótávolság
|
98
|
A képszög és a képméret
|
101
|
Az élesség
|
102
|
A feloldóképesség
|
105
|
A mélységélesség
|
107
|
A brillancia
|
109
|
Az objektívok szerkezeti sajátosságai
|
113
|
Az objektívfoglalat
|
113
|
A rekeszszerkezet
|
114
|
Objektívtípusok
|
116
|
A normál objektívok
|
116
|
A nagy látószögű objektívok
|
117
|
A teleobjektívok
|
119
|
A varioobjektívok - Zoomok
|
120
|
A tükörobjektívok
|
121
|
A telekonverterek
|
122
|
Lágy rajzú objektívok és előtételek
|
122
|
Speciális objektívok
|
123
|
Zárszerkezetek: (Hefelle József)
|
125
|
A központi zárak
|
125
|
Az effektív expozíciós idő
|
127
|
A redőnyzárak
|
128
|
Keresők
|
133
|
A mattüveg kereső
|
134
|
A tükörreflex kereső
|
135
|
A pentaprizmás tükörreflex kereső
|
136
|
A keretkereső
|
139
|
A kétaknás fényképezőgépek tükörreflex keresője
|
140
|
A távcsőkereső
|
140
|
A távmérős kereső
|
141
|
Az univerzálkereső
|
142
|
Felvételi nyersanyagok: (Hefelle József)
|
143
|
Szenzitometriai alapfogalmak
|
143
|
A fotográfiai jelleggörbe
|
144
|
A fotográfiai érzékenység
|
147
|
A gradáció
|
150
|
A megvilágításterjedelem
|
152
|
A színes nyersanyagok szenzitometriája
|
154
|
A nyersanyagok felépítése
|
157
|
A fekete-fehér negatívok szerkezete
|
158
|
Szemcsésség és szemcséaet
|
159
|
Fényudvar a rétegekben
|
161
|
A kontúrélesség
|
162
|
A színérzékenység
|
164
|
Színes felvételi anyagok
|
166
|
A színes negatív filmek szerkezete
|
166
|
A színmaszk és a maszkos színes negatívok
|
168
|
Színesnegatív-pozitív eljárás
|
170
|
A színes fordítós eljárás
|
171
|
A színesfilmek színhőmérséklet hangolása
|
172
|
A nyersanyag-kiválasztás szempontjai
|
173
|
A nyersanyagok tárolása
|
176
|
A film kiszerelése: (dr. Sevcsik Jenő)
|
178
|
A síkfilm
|
178
|
A tekercsfilm
|
180
|
A kisfilm
|
184
|
A Polaroid felvételi anyagok: (dr. Sevcsik Jenő)
|
186
|
Szín- és fénysűrők
|
188
|
A felvételi szűrők
|
190
|
A szűrőtényező-szűrőfaktor
|
191
|
A fekete-fehér fényképezés színszűrői
|
191
|
A színesfényképezés színszűrői
|
196
|
A fényszűrők
|
204
|
Fényforrások: (Hefelle József)
|
207
|
Fotometriai mennyiségek és mértékegységek
|
207
|
A napfény
|
211
|
Az izzólámpa
|
212
|
Izzólámpák általános világítás céljára
|
213
|
A fotoizzó
|
214
|
A halogén izzólámpa
|
216
|
A halogén fotoizzó
|
217
|
A napfényizzó
|
218
|
A fénycső
|
218
|
A higanylámpa
|
219
|
A nátriumlámpa
|
220
|
A fémhalogén lámpa
|
221
|
A xenonlámpa
|
222
|
Az örökvaku
|
222
|
A villanócső
|
222
|
A tápegység
|
224
|
A kulcsszám
|
225
|
A felvillanás időtartama
|
226
|
A szinkronizáció
|
227
|
Az automata-örökvaku
|
228
|
A műtermi örökvaku
|
231
|
Az egyesvaku
|
235
|
Világítástechnika
|
237
|
A fénysugárzás és a reflexió
|
238
|
A világítás eszközei: a lámpák
|
240
|
A fotográfiai világítás
|
244
|
A főfény
|
244
|
A derítés
|
245
|
A főfény és a derítés aránya
|
245
|
A kisegítő fények
|
246
|
Az anyagszerűség érzékeltetése
|
247
|
A beállítás: (dr. Sevcsik Jenő)
|
251
|
A kép megkomponálása
|
251
|
A távlat
|
257
|
A leképezés aránya
|
261
|
A felvétel iránya
|
265
|
Az élességi távlat
|
267
|
A megvilágításmérés: (Hefelle József)
|
269
|
A fotográfiai expozíció
|
269
|
Az expozíciós adatok: idő, rekesz, fényérték
|
269
|
A helyes expozíció
|
272
|
A megvilágításmérés pontossága
|
274
|
Fényérték és lámpatávolság
|
275
|
Műszerek és mérésmódszerek
|
275
|
A megvilágításmérők
|
276
|
A spotméterek
|
288
|
A zoom-méterek
|
294
|
A vakufénymérők
|
295
|
A fényképezőgépbe beépített megvilágításmérő
|
304
|
A színhőmérsékletmérő
|
306
|
Műtermi fényképezés
|
311
|
A műterem - általános szempontok
|
311
|
Néhány példa korszerű műtermek kialakításához és a díszletezéshez
|
312
|
A műtermi háttérvetítés
|
312
|
A műterem biztonságtecnikája
|
316
|
A tárgyfényképezés
|
317
|
Nagyméretű tárgyak fényképezése
|
317
|
Közepes méretű tárgyak fényképezése
|
317
|
Közelfényképezés
|
319
|
A reprodukció
|
321
|
A személyfényképezés: (Hefelle József)
|
324
|
A művészeti anatómia szerepe
|
325
|
Az általános munkamenet
|
328
|
A formai megoldások
|
330
|
Épületfényképezés: (Hefelle József)
|
335
|
Az épületfénykép kompozíciója
|
336
|
A "torz" perspektíva és korrekciója
|
348
|
A ferde felületek éles leképezése
|
353
|
Az épületfényképezés gyakorlata
|
355
|
Az épületbelsők megvilágítása
|
357
|
A természetfényképezés: (dr. Sevcsik Jenő)
|
359
|
Tájképek készítése
|
359
|
A növényfelvételek
|
365
|
Az állatfényképezés
|
368
|
A víz alatti fényképezés
|
370
|
Személyfényképezés természetes környezetben: (dr. Sevcsik Jenő)
|
377
|
Egyének fényképezése
|
377
|
Emberi közösségek fényképezése
|
382
|
Eseményfényképezés: (Hefelle József)
|
385
|
A riport
|
385
|
Az illusztráció
|
386
|
A társadalmi események fényképezése
|
386
|
A sajtófotó és a politikai riport
|
387
|
A sportfényképezés
|
395
|
A színpadi eseményfényképezés
|
395
|
A divatfényképezés
|
397
|
A fotoetüd és a képsorozat
|
401
|
A fénykép szerzői joga: (dr. Sevcsik Jenő)
|
407
|
Általános rendelkezések
|
407
|
A munkaköri kötelesség körében készített felvételek
|
408
|
Korlátozó rendelkezések
|
409
|