Bevezetés |
9 |
Egy nagy jelentőségű találmány a Francia Tudományos Akadémia előtt |
9 |
A magyar visszhang |
9 |
Az igény kezdettől fogva a színes kép |
10 |
Miért íródott ez a könyv |
10 |
A színlátás és a színkeverés |
11 |
A színes fényképezés kulcs: az emberi szem |
11 |
Alkalmazkodás a fényhez |
12 |
120 millió színvak pálcika-receptor |
13 |
8 millió színesen látó csapocska-receptor |
13 |
Hányféle szín van a világon? |
15 |
Az első színelméletek: Young, Maxwell, Helmholtz |
16 |
Hogyan érzékeljük a spektrum színeit |
17 |
Egy szín, ami a spektrumból hiányzik |
18 |
A színkeverés |
18 |
A spektrumszínek és a bíbor, a három alapszínből kikeverve |
18 |
Az additív színkeverés |
20 |
Kísérletek három diavetítővel |
20 |
A szubtraktív színkeverés lehetősége |
21 |
Egy másfajta színkeverés lehetősége |
21 |
Szubtraktív színkeverés színszűrőkkel |
22 |
Színes fényképezési eljárások |
27 |
A színlátás utánzása |
27 |
Az első lépés: ezüstbromid színérzékenyítése |
28 |
A színkivonatok |
30 |
Az additív színes fényképezés rendszerei |
33 |
A gyakorlatban is alkalmazott három színkivonatos vetítési eljárások |
34 |
A mikroraszteres rendszerek |
36 |
Az Autochrome lemez |
38 |
A szabályos színrácsú rendszerek |
40 |
A bordásfilm |
41 |
A Polavision |
43 |
A szubtraktív színes fényképezés rendszerei |
47 |
A szubatraktív eljárások előnyei |
47 |
A Technicolor rendszer |
47 |
A színhívásos eljárások alapjai |
50 |
A színes előhívás lehetősége |
50 |
A színhívásos fotórétegek |
50 |
Öntéstechnikai nehézségek |
52 |
Egyforma gradáció, azonos érzékenység |
52 |
A hagyományos és a fordított rétegsorrend |
53 |
A fordítós színesfilmek és a negatív-pozitív színesfilmek gyártási problémái |
54 |
A színképzők |
54 |
Az Agfa rendszer |
56 |
A Kodak rendszer |
57 |
A színhívás |
59 |
A színes képek szemcsézete |
63 |
A halványító fürdők |
64 |
Az egyéb kidolgozó oldatok |
64 |
A ma leggyakrabban használt színes eljárások és filmfajták |
66 |
A napfény és a műfény filmek |
66 |
A színes fordítós eljárás |
70 |
A fordítós filmek helyes expozíciója |
72 |
Papírképek diafilmről |
74 |
A színes negatív-pozitív eljárás |
74 |
A negatív-pozitív eljárás előnyei |
77 |
A színes pozitívok szűrőzése |
79 |
A színes negatívok helyes exponálása |
82 |
A maszkos negatív |
83 |
Új utakon |
87 |
A DIR színképzők |
87 |
A kromogén hívású fekete-fehér negatívok |
90 |
A színroncsoláson alapuló rendszerek |
91 |
A színes rögtönképek: A Polaroid és a Kodak-Instant eljárás |
95 |
A színes fényképezés fejlődésének legújabb eredményei |
101 |
A diffúziós eljárások |
104 |
Függelék |
109 |
A színes fotóanyagok választéka, 1984. |
109 |
Színes negatív anyagok |
111 |
Színes fordítós anyagok |
115 |
A színes fényképezés történetének jelentős évszámai |
119 |