A plakát képzőművészeti jelentősége nem vitatható, azonban a moziplakátokat, elsősorban a magyar mozifilmek plakátjait - mint a modern művészet, illetve a magyar történelem és kultúra egyik lényeges elemét - méltatlanul keveset és kevéssé tanulmányozták. A téma a mai napig kiaknázatlanul rejtőzik a népszerű irodalmi művek, újságok, magazinok lapjain.
Néhány kiállítás, egy-két kiadvány ad összefoglalót a magyar plakát történetéről, (100+ 1 éves a magyar plakát, A magyar plakát története 1885-1986, Budapest, 1986, A magyar sokszorosított grafika száz éve, Modern magyar litográfia 1890-1930, Miskolci Galéria, 1998, Stephen Mansbach: Standing in the Tempest: Painters of the Hungárián Avant-Garde, Santa Barbara, California, 1991), többségük azonban csak felületesen tárgyalja a témát. Úgy tűnik, Biró Mihály 1986-os, németül és magyarul megjelent monográfiája (Biró Mihály, 1886-1948, Plakátok/ Plakaté, Budapest/Wien, 1986.) az egyetlen alapos forrás. A helyzet nem meglepő, hiszen a tradicionális művészeti és művészettörténeti értékrendben a plakát a hierarchia aljára került. A művészettörténet hagyományosan magasabbrendű művészetnek tekinti az építészetet, festészetet, szobrászatot; és a grafikus művészeti ágakat, úgy mint a ceruzarajz, a litográfia vagy a metszetek (rézkarc, fametszet) többnyire a rangsor alsóbb fokaira helyezi. A litográfiát további kategóriákra osztják: van „művészi" és van reklám célra készített „litó". Utóbbi még a képzőművészet fogalmába sem fér bele, többnyire alkalmazott művészet címszó alatt emlegetik. Talán azért is, mert a sokszorosítást a nyomdászok kemény fizikai munkával végezték. A film a felsőoktatásban általában nem számít,,komoly" tudománynak, kivétel ez alól néhány egyetem, mint például az amerikai UCLA és Berkeley. / Így nem csodálkozhatunk, hogy a filmplakát műfaját gyakran anomáliák övezik s a téma további alapos tanulmányozást igényel.
Célunk, hogy a gyűjteményben szereplő minden plakát alkotójának kilétére fény derüljön, és megpróbáljuk nyomon követni, milyen fázisokon ment keresztül létrejöttéig a mű. Szeretnénk minél pontosabban rekonstruálni a folyamatot, amely az egyes plakátok végső változatának kialakulásához vezetett: ki milyen szerepet vállalt a munkában, milyen technikákat alkalmaztak, melyik nyomdában készült, hogyan történt a terjesztés. A gyűjtemény korai, klasszikus darabjai minden tekintetben egyedülálló esztétikai színvonalat képviselnek.