Előszó (Harsányi István)
|
5
|
Az evangéliumi családi nevelés alapkérdései
|
7
|
Kicsoda a gyermek?
|
9
|
A szülők
|
12
|
Nevelésünk "helye" és célja
|
14
|
Apa-e, anya-e a szülő?
|
|
Az apa férfi-e valóban?
|
|
Igazán nő-e az anya?
|
|
Az édesanya
|
19
|
Az édesapa
|
25
|
A nagyszülők
|
28
|
Az önálló hit szüksége
|
30
|
Törvény és evangélium
|
31
|
A szó és az Ige
|
33
|
A világgal, a társadalommal való kapcsolatunk
|
34
|
Nevelésünk útja és módszere
|
36
|
Az evangéliumi nevelés a családban (Az alkalmazott agapé-szeretet)
|
39
|
A szeretet türelmes, jóságos, mert:
|
42
|
beleérző, akarat-fejlesztő
|
|
rendre nevelő
|
|
A szeretet nem irigykedik, mert
|
46
|
vállalja a gyermeket terheivel
|
|
a több gyermeket gondjaival
|
|
sokféle problémájával együtt
|
|
A szeretet nem kérkedik, nem fuvalkodik fel, mert
|
53
|
a gyermek kérdéseire élményszerű választ ad
|
|
félelmeit feloldja
|
|
a produkáltatástól és a csodagyerekségtől megóvja
|
|
még tanulni is kész vele
|
|
A szeretet nem viselkedik bántóan, mert
|
61
|
a gyermeknek tett ígéreteit betartja
|
|
a dackorszaka alatt vele és beleérez
|
|
a gólyameséktől megvédi
|
|
idejében és megfelelően felvilágosítja
|
|
és nem rémísztgeti
|
|
A szeretet nem keresi a maga hasznát, mert
|
70
|
áldozatos, ha kell - önfeláldozó
|
|
csendet tud biztosítani a gyermek számára
|
|
a gyermek tulajdonát tiszteletben tartja
|
|
de adni, ajándékozni is megtanítja
|
|
A szeretet nem háborodik fel, mert
|
33
|
sohasem ütlegel
|
|
szülői összhangban büntet és jutalmaz
|
|
"zsilipelve" dicsér és fedd
|
|
A szeretet nem rója fel a rosszat, mert
|
81
|
nemcsak megbocsát, el is felejt
|
|
betartja a jézusi sorrendet
|
|
pofonokat nem utalványoz
|
|
a gyermek tetteinek indító okaira figyel
|
|
A szeretet nem örül a hamisságnak, de együtt örül az igazsággal, mert
|
84
|
a szülő és a gyermek közt jó kapcsolatot teremt
|
|
nem kendőzi az ügyeskedést - ügyességnek
|
|
a gyermek igazát is elismeri
|
|
A szeretet mindent elfedez, mindent remél, mindent eltűr, mert
|
87
|
roskadozva sem roskad össze
|
|
sohasem zsugori
|
|
növelve-nevel
|
|
A szeretet soha el nem múlik, mert
|
90
|
az Isten - az agapé - Szeretet
|
|
azért nem múlhat el
|
|
Benne és belőle élünk
|
|
Családi nevelés az evangéliumra (Az alkalmazott agapé-szeretetben)
|
91
|
Hogyan beszéljünk gyermekünkkel Istenről?
|
94
|
Ahogy a Biblia, ahogy Jézus
|
|
- Hol lakik az Isten?
|
|
Személyes Isten-élmény
|
|
- Mindent lát az Isten?
|
|
Isten nem segédnevelő, vagy égimikulás
|
|
A titokzatos Isten
|
|
Hogyan beszéljünk Jézusról?
|
100
|
Ige- és gyermekszerűen
|
|
Három példa
|
|
Jézus-kép
|
|
Az ünnepkörről és az ünnepekről
|
102
|
Az ünneplés jelentősége
|
|
A négy ádvent
|
|
A Mikulás krampusz nélkül
|
|
Jézuska, karácsony s a szent este
|
|
A Húsvét. A halál és feltámadás kérdése
|
|
A mennybemenetel
|
|
Pünkösd
|
|
A Biblia és a gyermek
|
109
|
A gyermek a szövegre, de ránk is figyel
|
|
Hogyan mondjunk el egy bibliai történetet?
|
|
Az illusztráció jelentősége
|
|
A "tejnek itala"
|
|
A képekben való beszéd
|
|
Mi érdekli a kis és a növő gyermek?
|
|
Mikor milyen történeteket vegyünk előbbre?
|
|
A kis Jézustól - a Nagy Barátig
|
|
Az egy "nézőpontú", "szempontú" elbeszélés
|
|
A bibliai történetek elmondásának öt alapszabálya
|
|
A dramatizálás és a rajz jelentősége
|
|
Gyermekünk gyülekezeti életre nevelése
|
117
|
Az imádság misztériuma
|
|
A gyermek és az imádkozás
|
|
Mikor imádkozzunk?
|
|
Kivel és hogyan imádkozzék a gyermek?
|
|
12 testvéri jótanács
|
|
A meditáció
|
|
Az áldás
|
|
Ha a gyermek nem akar imádkozni
|
|
Az énekről
|
130
|
A szent-kapocs
|
|
A szövegmagyarázat fontossága
|
|
A régi és az új énekek
|
|
Felhasznált és többször idézett forrásmunkák
|
133
|
Irodalom
|
137
|