1998. szeptemberében valósult meg dr. Moskovszky Éva kultúrtörténész régi, gyakorta álomnak tűnő elképzelése, miszerint nyilvános gyűjteményként mutassa be a hazai és nemzetközi közönségnek páratlan gazdagságú magángyűjteményét. Székesfehérvár, mely múltjának örökségeként magas kultúrát őriz és teremt, újabb remeket hozott létre a „Fehérvári Babaház - Moskovszky Gyűjtemény " megnyitásával, a Magyarországon egyedülálló, a szó nemes és sokoldalú értelmében polgári műveltséget tükröző gyűjtemény tiszteletreméltó elhelyezésével, közönség elé tárásával.
A közelmúltban történt ünnepi esemény, majd annak visszavonhatatlanul szerteágazó határi a mindenki számára elérhetővé tette Moskovszky Éva személyének, tudásának, gondolkodásának nagyszerű lényegét, a kultúrtörténeti értékek közvetítésében vállalt felelősségének jelentőségét. Mindennek már hosszú ideje részesei lehettek a teljes emberi világot leképező, ezért kicsinynek talán igen, ám szűknek éppen nem mondható, különös múzeumi területnek művelői.
Szamos szép játékgyűjteményt ismerünk Európában és azon kívül is. Igaz, Magyarországon csupán 1981 óta létezik kizárólag játékszerek és játékok gyűjtésére szakosodott múzeum (Kecskemét, SZÓRAKATÉNUSZ Játékmúzeum és Műhely), mégis szinte minden hazai közgyűjtemény őriz játékokat az egyszerűtől a különlegesen szép tárgyakig a magyar történelem évszázadaiból. Mindemellett felbecsülhetetlen jelentőségűek azon magángyűjtemények tárgyegyüttesei melyek a játékszerek egy-egy kiválasztott területéről tartalmaznak körültekintően válogatott, gazdag emlékeket, nem szólva a róluk felhalmozódott tudásról.
Moskovszky Lajosné, született Auer Erzsébet és leánya, Moskovszky Éva kultúrtörténész közel 70 esztendő alatt gyűjtötte össze az 1998-ban közönség elé tárt polgári játékok gazdag együtteseit. Általuk e család műveltségében és méltóságában egyaránt polgári értéket őrző napjainak lehetünk tanúi. Mindennek letéteményesévé vált az említett gyűjtemény mely nem pusztán játék, sokkal több annál. Ennek következtében lett éppen ilyen, gyermek és felnőtt, a hozzá nem értő és a szakember számára egyaránt magávalragadó e kivételes együttes, mely nem úgy jelenik meg előttünk, mint önmagáért való tárgyak válogatása, hanem mint a gyűjtők személyiségének, lelkének tükre.