Játékvár Tankönyvcsalád
A kiadványok megfelelnek az 51/2012. (XII. 21.) számú EMMI-rendelet 11. melléklete 11.1.1.01. Kerettanterv az enyhén értelmi fogyatékos tanulók számára (1-8. évfolyam) megnevezésű kerettanterv előírásainak és szellemének. Olyan általános törvényszerűségekre épülnek, melyeknek segítségével megvalósul a cselekvéses tanulás, a beszédértés, és beszédprodukció fejlesztése, az aktív és passzív szókincs gazdagítása, a fogalmak jelentéstartalmának bővítése, az olvasás- és íráskedv megőrzése és növelése.
Lehetővé válik a kultúrtechnikák elsajátítása, majd fejlesztő célú gyakoroltatása, rögzítése.
Főbb területek, szempontok:
- A hármas asszociáció kiépítését követően a betűkhöz tartozó hang kiejtéséhez szükséges beszédmozgás tudatosítása, gyakoroltatása. Ezzel párhuzamosan zajlik az artikulációs mozgás ügyesítése, a beszédhangok motoros kivitelezésnek pontosítása.
- A betűfelismerés stabilizálása, a betűtévesztés megelőzése a hasonlóság alapján történő tévesztési lehetőség minimalizálásával történik.
- A tanulók nagy számánál tapasztalható rigid gondolkodás okozta perszeveráció megelőzése érdekében a tananyag spirális elrendezését alkalmazzuk.