Az aranybárka |
|
Kezdetben volt a tutaj |
7 |
A timori tengerszoros rejtélye |
9 |
Ré napisten bárkájában |
11 |
Az úszó nádkosár |
13 |
Az ősrégi szél- és kézierő-meghajtás |
14 |
Hajókon élő nép |
15 |
A cédrusflotta hajósai |
|
Hajómúzeum a tenger fenekén |
17 |
A libanoni hajósnép |
20 |
Túl Heraklész oszlopain |
23 |
Görög háromsorevezős hajók történelmet csinálnak |
24 |
Hogyan eveztek a többsoros hajókon? |
26 |
Az argonauták delfinhajói |
28 |
Amiről egy összefirkált fal mesél |
29 |
Az ókori hajóépítés rekordja |
31 |
A kézitusa-hídtól a "mare romanumig" |
33 |
Kleopátra, a nyúlszívű admirális |
36 |
Tengeri csata - szórakozásból |
37 |
A végtelen vizek hősei |
|
Idők ményéről fölbukkant hajók |
39 |
Az osebergi amazon hajósírja |
41 |
Bíbor vitorlák alatt nyelvüket öltögető kígyófejek |
43 |
A tenger királyai |
44 |
Távoli vizek vitorlásai |
46 |
Az evezőspad - munkahely, ágy koporsó |
48 |
Fehér vitorlán fekete kereszt |
|
"Gondoskodj jó illatszerről" |
52 |
A kombinált teher-, személyszállító és hadihajó |
54 |
Tengerészek találták föl a konyakot |
56 |
A bayonne-i kormány születése és a latin vitorla kimúlása |
56 |
A Hanza kereskedelmi flottája |
60 |
Az egyárbocos koggétól a háromárbócos karavelláig |
63 |
Még a Hanza hajósai is csak a partok közelében vitorláztak |
64 |
Fojts meg közülük egy féltucatot |
|
Megélénkülnek az óceánok |
67 |
Az ismert és mégis ismeretlen hajó |
69 |
Amerika elállja az Indiába vezető utat |
71 |
Lerongyolódott, beesett szemű, mezítlábas hősök |
72 |
A fekete gálya bosszúja |
76 |
Egy halott ládáján tizenöt duhaj |
|
"A többit elvitte az ördög s az ital" |
78 |
Dal és szerelem |
80 |
A tenger labirintusának Ariadné-fonala |
82 |
Tevétől az úszódokkig |
84 |
Az első kormánykerék |
87 |
Akiktől a tenger is rettegett |
|
Kalózok elpusztítanak egy ármádát |
89 |
Napóleoni ábrándok |
92 |
Csatahajók libasorban |
94 |
Orkánban ég és tenger között |
97 |
Amikor a tengerészt még csavargónak tartották |
99 |
A kilencágú macska |
101 |
Az "ébenfa" rakomány |
103 |
A tengerek királynői |
|
Versenyfutás a leggyorsabb teáért |
105 |
A hosszúság futtatja a hajót |
107 |
Hórihorgas Johnt elrabolják |
109 |
Horgonyt fel! Kezdődjék a búzaverseny! |
112 |
A tengerek utolsó királynője |
114 |
A hatalmától megfosztott passzátszél |
|
A találmányok bölcsőjénél a szükséglet bábáskodik |
117 |
Gőzzel az Atlanti-óceánon át |
119 |
A gyors "Turbina" |
121 |
Az első óceánjáró óriáshajó végzete |
122 |
A hajógépek versenyfutása |
125 |
A tudományos hajóépítés |
126 |
A vasfóka |
|
A "Gyújtóbúvár" első és utolsó útja |
129 |
A vízbeeresztés és a szivattyúzás elvének fölfedezése |
130 |
A sárkányfajzat |
135 |
Az erőszak lobogója alatt |
|
Kalózok világpolitikát csinálnak |
138 |
Szalamisznál a kisebb flotta győzött |
141 |
Vissza a zsebhadihajókhoz! |
143 |
Vas és műanyag tengeri szörnyek |
|
Kémény és árboc nélküli óriáshajók |
145 |
Olajkikötő a nyílt tengeren |
147 |
Cápák az olajtengeren |
149 |
Távol a dél keresztje alatt |
|
Marconi Poszeidón orrára koppint |
151 |
Friss újságok a hajón |
152 |
A sarkcsillag nyugdíjazása |
153 |
Girokompasszal és kronométerrel |
156 |
A telemobiloszkóp, a radar őse |
157 |
Hajótőre és bókkonyokra emelt városok |
|
Az óceánok "Rue de la Paix"-je |
161 |
Teher- vagy kombihajó? |
163 |
Aki utolsónak marad a hajón |
164 |
Az önműködő kormány |
166 |
A fűtőtől a technikusig |
167 |
Harminc tehervonat egyetlen gőzösön |
169 |
Hajózási okmányok és halálhajók |
171 |
A "Pequod" unokája |
|
Jan Mayen kapitány emlékére |
173 |
Az úszó-bálnavágóhídtól a halfeldolgozó hajóig |
174 |
Húsz lánnyal az első útra |
177 |
Lövik a "Red Crusader"-t |
180 |
Óceán-robotok, kísértethajók és tengeri taxik |
|
Hajókémkedés és építési irányvonalak |
182 |
Kikötő a hajón |
184 |
Elnyelt tehervonatok és önkirakodó hajók |
185 |
Ki tudná megszámlálni a hajókat, felsorolni lobogóikat? |
186 |
Az elmolyosodott kísértetflotta |
188 |
Vándorló hajópályaudvarok |
|
Emelkedik a tenger |
190 |
Vándorló mólók és hajógarázsok |
192 |
"Halló, hajó, jelentkezzék!" |
195 |
"Gusztáv, Gusztáv, Gusztáv - révkalauzt kérünk!" |
196 |
A kikötő mamája |
197 |
Kétlábú és lábak nélküli potyautasok |
203 |
Nélkülözhetetlen beszerzők és dokkok |
204 |
A tegnap és a holnap kikötői |
205 |
A hajó elnyeli a teret |
|
Franklin Golf-áram térképe |
208 |
A holtakkal kikövezett csatorna |
210 |
Az elhagyott tenger |
212 |
Wilkins kalandos vállalkozása |
219 |
És huszonhat év múlva |
221 |
A Föld csúcsán |
223 |
Úszó laboratóriumok, merülő csészealjak |
|
A "Fram" kísérlete |
225 |
Az "Adventure"-rel a Terra australis felé |
228 |
Nemzetközi tengerkutatás |
230 |
Jégrakpartok |
231 |
40 000 lóerős jégfűrész |
232 |
A legkorszerűbb kutatóhajó |
233 |
A mélységbe vezető úton |
235 |
A kalandos vízi jármű |
235 |
Az "FNRS II"-től a "Trieste"-ig |
239 |
A "Cuss I" - a horgony nélküli hajó |
243 |
Hajótemetők, kalózkincsek, lélekvesztők |
|
3720 méter mélyen fekvő tömegsír |
246 |
Elsüllyedt kincsek |
248 |
"Hoorn-fok előtt pihen egy hajó" |
250 |
Mentőcsónakok vagy lélekvesztők |
253 |
A világ legbiztonságosabb csónakja |
254 |
Harc a cápákkal |
255 |
A fekete gömb |
257 |
A Vöröskereszt és a tengeri KRESZ |
260 |
A vén világítótoronyőr |
261 |
Lámpások és forgalmi jelzések a tengeren |
265 |
A nemzetközi hajóbiztonsági egyezmnéy |
267 |
A nyugtalan tenger |
269 |
Gépesített halak |
|
A baljós szikla |
274 |
Tengeri akváriumok mint a hajóépítés stúdiói |
275 |
Füst nélküli hajók |
278 |
Az első atomhajó |
280 |
Cápák mintájára |
282 |
A tengeralattjáró szeme |
283 |
Az új "Savannah" |
285 |
Víz fölötti hajózás |
286 |
Tengeri robotgépek |
287 |
Az első hajóbér |
|
"A barna vizet teának nevezték" |
289 |
Úszó szakiskola |
290 |
A tengerészerti egyetem |
291 |
Lépcsőfokok, fel a magasba |
292 |
Szent Elmo és a lidércfény |
293 |
Vízre bocsátás felvonóberendezéssel |
|
A próbacsatornában |
295 |
Munkanélkülivé válik-e rajzpadlás? |
298 |
A sólyák is eltűnnek? |
299 |
A felszerelési rakparttól a próbaútig |
301 |
Indulás az első útra |
302 |
Képes hajózási lexikon |
|
Függelék |
|
A magyar tengerészet és Duna - tengerhajózás |
|
Tengerhez magyar! El a tengerhez! |
|
Az első magyar királyok és az Adria |
317 |
Gazda-csere az Adrián |
319 |
A félhold feltűnik az Adria felett |
321 |
A Habsburg uralom |
323 |
Fiume |
325 |
Tengerre magyar! |
326 |
A magyar polgári forradalom és szabadságharc Adria-politikája |
328 |
Fiume a kiegyezés után |
330 |
A magya kereskedelmi tengerészet |
331 |
Vitorlás hajók az Adrián |
333 |
Osztrák-magyar haditengerészet |
|
A történelmi múlt |
334 |
Helglond és Lissa |
334 |
Ami a cs. és kir. flottában magyar volt |
336 |
Az osztrák-magyar flotta hadihajói a világtengereken |
337 |
A dicstelen befejezés |
339 |
A magyar duna-tengerhajózás |
|
Folyami és tengeri hajók |
342 |
A Duna-tengerhajózás első kísérletei |
343 |
Mégis legyen magyar hajó a tengeren! |
344 |
Többféle terv a Duna-tengerhajózás megoldására |
344 |
A Duna-tengerhajózás első gyakorlati megvalósulása |
346 |
A DTRT felvirágzása a felszabadulás után |
350 |