Egy kötetben a munkafüzet könnyebb és a nehezebb változata. A harmadik osztályoshoz hasonló szerkezetű és felépítésű, kétféle nehézségi szintű szövegfeldolgozó feladatokat készítünk, amelyek továbbra is részben írásbeli, részben rajzos feladatok. A szövegfeldolgozó feladatlapok fő funkciója nem változik, de egyre inkább tolódik a hangsúly a könnyebb feladatsorban is a szövegek mélyebb jelentésének megértetése felé. Ehhez intenzív olvasásra van szükség, nem elegendő az áttekintő, felületes olvasás. Ezzel vezetve át a gyerekeket a felső tagozatos irodalomtanulás, illetve szaktárgyi tanulás felé. A szövegfeldolgozó differenciált munkalapok az értő, az értelmező, a bíráló, kritikai olvasás szintjeit továbbra is gyakoroltatva tovább is lép az alkotó, kreatív olvasás szintjére, ahol a gyerek a szövegből kilépve a fantázia szintjén továbbgondolja a szöveget, s saját világába építi, olvasztja azt. A munkafüzet használatát borítékos feladatrendszer segíti.