A képességek mennyiségi eloszlása |
5 |
A csümölgeléstől a tesztelésig |
5 |
Egy tudomány születése |
6 |
A mérés megszállottja, Galton |
8 |
Példaképek: Darwin és Quetelet |
11 |
Antropológiai és pszichológiai adatgyűjtés |
15 |
Galton pszichológiai vizsgálódásai |
19 |
Az átlaghoz való visszatérés törvénye |
21 |
Regresszió és korreláció |
26 |
Az értelmi fejlettség mérése |
29 |
Egy "ráérő" amatőr a dogmák ellen |
29 |
A magasabb pszichikus működések laboratóriumi tanulmányozása |
32 |
Fejlődéslélektani alapvetés |
37 |
Az elme működésének "szintetikus elmélete" |
42 |
Az életkori mérőskála |
44 |
Képzettség és értelmi szint |
46 |
A skála továbbfejlesztése |
49 |
Az intelligenciamérés gyakorlata és az intelligencia-hányados |
54 |
A gyermektanulmányozás kezdetei Magyarországon |
54 |
Éltes Mátyás magyar Binet-adaptációja |
58 |
A Binet-Simon-próbák külföldi adaptációi |
62 |
Az intelligenciahányados bevezetése |
74 |
"Tipikusan amerikai" |
79 |
Háborús tesztvizsgálatok és következményeik |
83 |
Mérés, becslés, valószínűség |
91 |
Mérés és skála |
91 |
Valószínűségi eloszlás és skálabeosztás |
97 |
Nézeteltérések a normális eloszlás körül |
107 |
Korrelációk és varianciák |
113 |
Mérés és becslés |
121 |
A klasszikus tesztelmélet |
128 |
A klasszikus tesztelmélet alapfeltevései |
128 |
Egy "szimulált" példa |
130 |
Az alapfeltevések következményei |
135 |
Elméleti összefüggések |
136 |
Valódi értékek kifejezése megfigyelhető értékekkel |
144 |
A teszt megbízhatósága |
148 |
Reliabilitás és teszthosszúság |
152 |
A reliabilitás becslése tesztfelbontással |
156 |
A teszt validitásai |
160 |
Itemanalízis és tesztszerkesztés |
162 |
A teszteredmények értelmezése |
166 |
A zsugorodáskorrekció |
168 |
Tesztfaktorok és az intelligencia struktúrája |
171 |
A faktormodell |
171 |
Az általános faktor elmélete |
177 |
A többfaktor-elméletek |
181 |
Az intelligencia struktúrális szemlélete |
187 |
A modern tesztelmélet |
190 |
A klasszikus tesztelmélet bírálata |
190 |
A modern tesztelmélet kialakulása |
195 |
A Rasch-modellek |
203 |
Modellváltozók és modellváltozatok |
216 |
Alkalmazások és távlatok |
219 |
Az "intelligenciaviszály" |
222 |
Politikai manipulációk |
222 |
Mi hát az intelligencia? |
225 |
Szociális és kultúrális hatások |
228 |
Kultúrsemleges tesztek? |
231 |
Tehetség és alkotókészség |
237 |
Intelligencia és heritabilitás |
240 |
Az "intelligenciaviszály" |
243 |
Tesztek az iskolában |
246 |
Függelék |
250 |
A próbák rövid leírása |
250 |
Időrendi táblázat |
262 |
Szimulált teszteredmények táblázatai |
263 |
Jegyzetek |
267 |
Irodalom |
271 |
Névmutató |
278 |
Contents |
283 |