Hosszú évek pedagógiai gyakorlata mutatja, hogy egyre összetettebbek a beszédhibák, gyakoribbak a több szakmai szempontot, hosszabb ideig tartó terápiát igénylő beszédzavarok.
Sok esetben jó lenne a lehető legfiatalabb életkorban elkezdeni a foglalkozásokat, hogy az írás- és olvasástanulás kezdetére "iskola-kész" legyen a gyerek. Ebben a szakemberrel végzett és az otthoni gyakorlás is sokat segíthet, ám mindkettőt úgy kell megtervezni, hogy motiválja a résztvevőket. Ha partnerként végzik a közös munkát, ha ennek a gyerek nem alanya, hanem résztvevője, akkor a munkamegosztás hatékony, és a gyakorlás élvezetes.
Ebben segít ez a kiadvány, hiszen:
- mesék segítségével gyakoroltat
-az olvasás élményén keresztül segít az egyes problémák leküzdésében
-egyes esetekben mozgáshoz kapcsolja a feladatokat
"Nyelvében él a nemzet"; próbáljunk hát minden lehetőséget megragadni, hogy beszélgetéssel, meséléssel, olvasóvá neveléssel segítsünk anyanyelvünk értékét őrizni, helyreállítani!