Előszó |
7 |
Bevezető |
9 |
Mozgóképkultúra |
11 |
A mozi |
13 |
Babits Mihály: Mozgófénykép |
16 |
Mándy Iván: A mozi |
18 |
Ingmar Bergman: Laterna magica (részlet) |
20 |
Luis Bufiuel: Az első mozi |
22 |
Federico Fellini: Mesterségem, a film (részlet) |
24 |
Karinthy Frigyes: A rekonstruált ember (Elmondja egy beszélőgéppel felszerelt, vászonra vetített egyetemit tanár) |
25 |
Lajta Andor: A Lumiére-testvérek (részlet) |
26 |
Mi a film? |
31 |
Balázs Béla: A látható ember (részlet) |
35 |
Gerő György: Film |
39 |
Hevesy Iván: A filmjáték szerkezete (részletek) |
42 |
Erwin Panofsky: A mozgókp stílusa és közege (részletek) |
47 |
Hauser Arnold: A film jegyében (Részletek) |
54 |
Edgar Morin: Az ember és a mozi (részletek) |
57 |
André Bazin: Korunk nyelve |
61 |
A montázs |
67 |
Lev Kulesov: A montázs mint a filmművészet alapja |
71 |
Dziga Vertov: A Filmszem (A kinokok és a montázs) (Részlet) |
77 |
Szergej Eizenstein: Montázs, 1938 (részlet) |
78 |
Viktor Sklovszkij: A montázs (Általános eszmefuttatás) |
88 |
André Bazin: A filmnyelv fejlődése |
92 |
Andrej Tarkovszkij: A megragadott idő (részlet) |
101 |
Erdély Miklós: Montázs-éhség |
103 |
Filmtípusok, filmműfajok |
111 |
Zalán Vince: Fejezetek a dokumentumfilm történetéből (részletek) |
115 |
Földényi F. László: Bufiuel tekintete (Föld, kenyér nélkül, 1932) |
118 |
Ardai Zoltán: Bábszínház tüzes szekéren (Méliés-utazások) |
121 |
Moholy-Nagy László: Nyílt levlé a filmről |
123 |
Andrzej Wajda: A szabadság illóziója |
121 |
Hevesy Iván: Az amerikai filmburleszk (Részlet) |
131 |
Wall Wringht: A western film struktúrája (Részletek) |
124 |
Truffaut/Hitchcock (részlet) |
139 |
Király Jenő: A nyers és a hamu (King Kong tanulmányok) |
145 |
Hirsch Tibor: A mély, ha hallgat |
152 |
Filmkép, filmképzelet |
157 |
Roland Barthes: Világoskamra (részlet) |
161 |
André Bazin: A fénykép ontológiája (részlet) |
163 |
Hevesy Iván: A filmhatás realizmusa (részlet) |
165 |
Balázs Béla: Az alkotó kamera (részlet) |
167 |
J. M. Lotman: A filmkép (részlet) |
169 |
Edgar Morin: Az ember és a mozi (részletek) |
171 |
BAlassa Péter: A fényírástudók felelőssége |
175 |
Gelencsér Gábor: Képtelen képek (A médiarealizmusról) |
178 |
Bíró Yvette: a kép: ez a titokzatos tárgy |
181 |
Filmtörténetek |
189 |
Kovács András Bálint: A film művészettörténete |
193 |
Lotte H. Eisner: A démoni fimvászon (részletek) |
205 |
Luis Bunuel: Az andalúziai kutya (1929) |
213 |
Carlo Lizzani: Új társadalom, új film |
215 |
Bikácsy Gergely: Az új hullám (részlet) |
218 |
Ardai Zoltán: A macska nyolc éve (A csehszlovák "új filmről") |
222 |
Báron György: A film és a "hetvenes évek" |
230 |
Michael Pye - Linda Myles: A játszótér |
241 |
Médiaismeret (Összeállította: Hartai László) |
247 |
Képkorszak |
251 |
Susan Sontag: A képvilág (részletek) |
253 |
Pintér Judit: A láthatatlan láthatóvá tétele (Italo Calvino szellemi végrendeletéről |
255 |
vilém Flusser: Képeink |
258 |
Televíziós Műfajok |
261 |
BArbarczy Eszter: Szeressétek Fridit! |
263 |
Bóna László: Dallas-univerzum (A történetmondás mágiája) |
273 |
Anthony Pratkanis - Elliot Aronson: A rábeszélő hitelessége: az igazi és a gyártott (részlet) |
276 |
György Péter: A metaforák vége (Századvég és televízió) |
283 |
Almási Miklós: A hír, a titok és az információrobbanás |
287 |
A képernyő kora |
293 |
Lányi András: The Media is the Mess (részletek) |
295 |
Hans Magnus Enzensberger: A nullmédium avagy miért bántjuk a televíziót? |
300 |
Umberto Eco: Már nem átlátszó a képernyő |
304 |
Neil Postman: Halálba szórakozzuk magunkat ("Váltsunk témát...") |
313 |
Szilágyi Ákos: Ufó-jelenség a Kossuth Lajos téren |
316 |
Valósággép |
325 |
Hirsch tibor: Randevú a kompjuterrel (Az interaktív játék9 |
327 |
Havass Miklós: A Világhálózat és a Személy |
329 |
Lev Manovich: Digitális valóság |
333 |