"Aki meglátta Tintorettót festés közben, démonnak vagy kísértetnek vélné, olyan bravúrral és biztonsággal használja az ecsetet." (Marco Boschitti)
"Nincs olyan ember, még ha egyáltalán nem is ért a képzőművészethez, aki nem csodálná meg a tökéletesen megformált, megkínzott meztelen alakot... A körülötte állók mozdulatai és arckifejezése annyira valószerűek, hogy esküszöm... ez a látvány sokkal inkább valóságos, mint képzeletbeli." (Aretino)
"Azokat a helyeket, amelyeket őelőtte egyöntetűen világos formákkal igyekeztek megfesteni, Tintoretto homályba burkolta és jellegtelenné tette. Krisztus arca is vetett árnyékban van, amely a plasztikus alapformákat semmibe veszi, de a homlok egy keskeny sávját és az arc alsó felének egy részét hagyja előbukkanni, aminek a szenvedés érzékeltetése szempontjából felbecsülhetetlen jelentősége van." (H. Wölfflin)
"Valamennyi velencei művész közül Tintoretto valósította meg legmaradéktalanabbul azt az elgondolást, hogy az arcképnek tükröznie kell a modell egész életét, minden gondolatát és érzését." (M. W. Alpatov)