Tudjuk immár, hogy az indigókék (aurájú) gyerekek magukban hordozzák Isten adta tehetségüket. Sokan közülük született filozófusok, akik eszmélésük első pillanata óta az élet értelméről és a föld megmentésének lehetőségeiről gondolkodnak. Veleszületett tudósai, feltalálói és művészi képességekkel rendelkeznek. Társadalmunk, mivel a régi módszereken alapszik, nem észleli az indigók tehetségét.
Tévesen hiperaktívnak, máskor korlátolt tudatúnak vélik őket. Számos szülő egyszerűen nincs tisztában gyermeke rendkívüli tehetségével.
Ezek a gyerekek nagyfokú érzékenység mellett hihetetlen energiával rendelkeznek. Mivel hamar elunják a világi dolgokat, úgy tűnhet nem tudnak kellően összpontosítani. Ellenállnak a tekintélyelvűségnek és sajátos tanulási szokásokat nyilvánítanak meg, főleg az olvasásban és a matematikában. Gyakran csalódottak, mert nem találnak felnőttet aki támogatná ötleteiket. Passzív befogadás helyett saját tapasztalataik mozgósításával tanulnak. Képtelenek nyugton ülni, míg meg nem ragadja valami a figyelmüket, abban viszont teljesen elmerülnek. Rendkívül együttérzőek s emellett gyerekeknél szokatlan szorongásaik vannak, például halálfélelem, a szülők elvesztésének félelme. Az ismétlődő kudarcélmények miatt fejlődésük során tanulási gátlások jelentkeznek.
Ugyanakkor kimutatható, hogy a mai kor gyermekei mentálisan jobban föl vannak szerelkezve, mintsem iskoláink meg tudnának birkózni a képzésükkel, vagy hogy egyáltatlán helyesen fel tudnák mérni az indigó gyerekek megjelenése kapcsán kialakult bonyolult helyzetet. Ismét egy remek könyv, pedagógiai mesterfogásokkal és tapasztalatokkal az odaadó szülők és nevelők számára