Előszó
|
7
|
A jógatanok
|
|
Kiindulópont
|
19
|
A fájdalom és a lét azonosítása
|
28
|
Az "Én"
|
33
|
A szubsztancia
|
37
|
Szellem és természet viszonya
|
45
|
Miként lehetséges a megszabadulás?
|
50
|
A pszichikus tapasztalat szerkezete
|
56
|
A tudatalatti
|
62
|
Az automómia technikái
|
|
Az "egyetlen pontra" való öszpontosítás
|
69
|
A jógahelyzetek (ászanák) és a légzés szabályozása (pránájáma)
|
75
|
Kitérő: a pránájáma Indián kívül
|
82
|
"Koncentráció" és "meditáció" a jógában
|
91
|
Isvára szerepe
|
99
|
Ensztázis és hipnózis
|
103
|
A "támaszos" szamádhi
|
106
|
A sziddhik, vagyis a "csodálatos képességek"
|
112
|
A "támasztalan" szamádhi és a végső megszabadulás
|
119
|
Visszatérés és szabadság
|
124
|
A jóga és a bráhmanizmus
|
|
Aszkéták és "eksztatikusok" a védákban
|
131
|
A tapas és a jóga
|
136
|
A "rituális benső áldozat"
|
141
|
Szimbolika és gnózis az upanisadokban
|
145
|
Halhatatlanság és megszabadulás
|
148
|
A jóga a Maitri-upanisadban
|
156
|
A Samnyasa-upanisadok
|
159
|
A jóga-upanisadok
|
161
|
A mágia és a "bráhmanizált" jóga: a Rgvidhána
|
168
|
"Jó" és "gonosz" aszkéták és szemlélődők
|
172
|
A jóga diadala
|
|
Jóga és hinduizmus
|
178
|
A jóga a Mahábháratában
|
181
|
Jóga és szánkhja a Mahábhárátában
|
183
|
Jógatechnikák a Mahábháratában
|
185
|
A jógafolklór
|
188
|
A Bhagavad-gitá üzenete
|
189
|
Krsna példája
|
192
|
"Cselekedetek" és "áldozatok"
|
194
|
Jógatechnika a Bhagavad-gitában
|
196
|
Jógatechnika a buddhizmusban
|
|
A nirvána útja és a beavatás jelképisége
|
200
|
A jhánák és a samápattik
|
205
|
A jógik és a metafizikusok
|
213
|
A "csodálatos képességek" a buddhizmusban
|
217
|
A korábbi életek ismerete
|
221
|
A paibbajakák
|
227
|
Makkhali gosála és az ájivikák
|
230
|
Metafizikai tudás és misztikus tapasztalat
|
233
|
A jóga és a tantrizmus
|
|
Megközelítések
|
243
|
Ikonográfia, vizualizáció, nyása, mudrá
|
250
|
Mantra, dhárani
|
256
|
Kitérő: a dikr
|
261
|
Mandala
|
264
|
A test dicsérete: a hathajóga
|
274
|
A nádik: idá, pingalá susumná
|
284
|
A csakrák
|
288
|
Kundalini
|
293
|
Az "intencionális nyelv"
|
298
|
A misztikus erotika
|
304
|
A maithuna
|
309
|
Az "ellentétek összekapcsolása"
|
320
|
A jóga és az alkímia
|
|
Alkimista jógik legendái
|
326
|
Tantrizmus, hathajóga és alkímia
|
330
|
A kínai alkímia
|
338
|
Az alkímia mint spirituális technika
|
344
|
A jóga és India őslakossága
|
|
A szabadság útjai
|
348
|
Aghorik, kápálikák
|
351
|
Górakhnáth és a nyolcvannégy sziddha
|
357
|
Matszjendranáth és a "tan továbbhaladásának" mítosza
|
|
Sámánista mágia és a halhatatlanság kutatása
|
|
A jóga és a sámánizmus
|
|
Égbe szállás, misztikus repülés
|
|
"Mágikus hő", "belső fény"
|
|
Hasonlóságok és különbségek
|
|
Keveredesés és hanyatlás: a jóga és a népi vallások
|
|
A dravida hagyomány, munda, proto-munda
|
|
Harappá, mohendzsodáro
|
|
Következtetések
|
|
Jegyzetek
|
|
Szánkhjaszövegek és -irodalom
|
427
|
Patanjali és a klasszikus jóga szövegei
|
431
|
A materialistákról
|
434
|
Az Én és a pszichomentális tapasztalat
|
434
|
A három guna
|
435
|
A szánkhja-jóga logikája és ismeretelmélete
|
436
|
A szánkhja és Isten létének cáfolata
|
439
|
A szánkhja és a buddhizmus
|
440
|
A szánkhja buddhizmusbírálata
|
442
|
Az összpontosítás akadályai
|
445
|
Az ászanákról
|
446
|
A jóga-összpontosításról
|
446
|
A szamádhi
|
447
|
A sziddhik, vagyis a "mágikus képességek"
|
447
|
A Vrátya és a védikus kor eksztatikusai
|
448
|
Az öt lélegzet
|
448
|
A tapas és a diksá
|
449
|
Az őshonos vallás hinduizációja
|
450
|
Az upanisadok
|
453
|
A "misztikus hangok"
|
455
|
Aszkétalajstromok
|
457
|
A Mahábhárata
|
458
|
A szánkha a Moksa-dharmában (=MD)
|
459
|
A más testébe való belépés tudománya
|
460
|
A Bhagavad-gitá
|
460
|
A panca-rátra (bhágavata) szekta
|
461
|
Jóga és buddhizmus
|
463
|
A buddhista szamádhi (=SZ)
|
464
|
A nem buddhista dhyana és a buddhista ál-dhyana
|
465
|
A meditáció útjai és szakaszai
|
466
|
Sziddhi és abijná
|
467
|
Paribbájakák, ájtvikák
|
468
|
A tantrikus irodalomról
|
468
|
Tantrizmus és ikonográfia
|
473
|
A dzsainák aszkéziséről és jógijáról
|
474
|
A mudrákról
|
475
|
Mantra és dháraní
|
477
|
A dikr
|
479
|
Mandala (=M)
|
479
|
A hathajóga irodalmáról
|
480
|
Csakra, ádhára stb.
|
481
|
Az "intencionális nyelvről"
|
482
|
"Ugyanazon tettek révén"
|
482
|
A lélegzet visszatartása és a mag megállítása Kínában
|
483
|
Sahajiyá és visnuizmus
|
488
|
Alkimisták, jógik és a "mágikus repülés"
|
489
|
Az alkimista Nagarjuna (=N)
|
491
|
Az ind alkímiáról
|
492
|
A kínai alkímia
|
493
|
Metallurgia és alkímia
|
494
|
Aghorik, kápálikák és komponyakultusz
|
494
|
A vallabhácáryák "orgiáiról"
|
496
|
Góraknáth (=G) Matszjendranáth és a nyolcvannégy sziddha
|
497
|
Az aszkéták eltemetése
|
498
|
Jógik és fakírok
|
496
|
A kései buddhizmus (=B) és a "kripto-buddhizmus"
|
497
|
Yoginik, dákinik, yaksák, Durgá
|
498
|
A dravida hagyaték
|
499
|
Kígyók, sárkányok, nágák
|
500
|
Mundák, proto-mundák
|
502
|
Harappá és Mohendzsodáro
|
503
|
A jógatechnikák szétterjedése és India kulturális kapcsolatai a világgal
|
504
|
A műben említett szakirodalom jegyzéke
|
507
|
A fordító megjegyzései
|
589
|