Indiából visszatérve |
3 |
A háború, és a "csodálatos kutatása" |
|
Régi gondolatok |
|
Az iskolák kérdése |
|
További utazások tervei |
|
Kelet és Európa |
|
Egy cikk egy moszkvai újságban |
|
Előadások Indiáról |
|
Találkozás G.-vel |
|
Az "álruhás ember" |
|
Az első beszélgetés |
|
G. véleménye az iskolákról |
|
G. csoportja |
|
"Az igazság felvillanásai" |
|
További találkozók és beszélgetések |
|
G. moszkvai csoportjának szervezete |
|
Anyagi hozzájárulás a munkához |
|
A titoktartás kérdése, és a tanulók által elfogadott kötelezettségek |
|
Beszélgetések Keletről |
|
"Filozófia", "elmélet" és "gyakorlat" |
|
Hogy találták meg a tanítást? |
|
G. ideái |
|
"Az ember egy gép", külső befolyások által irányítva |
|
Minden csak "történik" |
|
Senki sem tud "tenni" semmit |
|
Ahhoz, hogy az ember "tenni" tudjon, "lennie" kell |
|
Az ember felelős cselekedeteiért, a gép nem |
|
Szükséges-e a filozófia a gépek tanulmányozásához? |
|
A "tények" ígérete |
|
Meg lehet-e állítani egy háborút? |
|
Egy beszélgetés arról, hogy a bolygók és a Hold élő lények |
|
A Nap és a Föld "intelligenciája" |
|
"Szubjektív" és "objektív" művészet |
|
Szentpétervár, 1915-ben |
29 |
G. Szentpéterváron |
|
Beszélgetés a csoporokról |
|
Utalás az "ezoterikus" munkára |
|
A "börtön", "szökés a börtönből" |
|
Mi szükséges a szökéshez? |
|
Ki és hogyan tud segíteni? |
|
Elkezdődnek a találkozók Szentpéterváron |
|
A reinkarnáció és a jövendő élet kérdése |
|
Hogy érhető el a halhatatlanság? |
|
Az "igen" és a "nem" közötti küzdelem |
|
A jó és a rossz alapon történő kristályosodás |
|
Az áldozatra szükség van |
|
Beszélgetések G.-vel, és megfigyelések |
|
Szőnyeg eladás, beszélgetések a szőnyegekről |
|
Amit G. magáról mondott |
|
Az ősi tudás, és miért tartják titokban |
|
G. válasza |
|
A tudás nincs elrejtve |
|
A tudás anyagszerűsége |
|
Az ember visszautasítja a neki felajánlott tudást |
|
A halhatatlanság kérdése |
|
Az ember "négy teste" |
|
A fémporral teli lombik példája |
|
A fakír, a szerzetes és a jógi útja |
|
A "negyedik út" |
|
Létezik-e civilizáció és kultúra? |
|
G.-nek az emberre vonatkozó alapvető ideái |
53 |
Az egység hiánya |
|
Az "én"-ek sokasága |
|
Az emberi gépezet felépítése |
|
A Pszichikai központok |
|
G. módszere a rendszer ideáinak megvilágítására |
|
Az ismétlés elkerülhetetlen |
|
Mit jelent az ember evolúciója? |
|
Mechanikus evolúció lehetetlen |
|
Az ember evolúciójának európai ideája |
|
A természetben minden kapcsolatban van egymással |
|
Az emberiség és a Hold |
|
Az egyedi ember előnye a tömeggel szemben |
|
Ismerni kell az emberi gépezetet |
|
Az állandó Én hiánya az emberben |
|
A kis "én"-ek szerepe |
|
Az egység és akarat hiánya az emberben |
|
Keleti allegória a házról, mester és intéző nélkül |
|
Az "ideiglenes intéző" |
|
A Benares-i és a Ceylon-i Budha nyaklánc magyarázata |
|
G. rendszerének általános képe |
64 |
Visszanézve |
|
A tudás és a lét vonala |
|
A lét különböző szintjei |
|
A tudás vonalának eltérése a lét vonalától |
|
Mire vezet a tudás vonalának fejlődése a lét vonalának vele összhangban lévő fejlődése nélkül |
|
Mit jelent az "értés" |
|
A tudásból és létből eredő értés |
|
Az értés és a tudás közötti különbség |
|
Az értés mind a három központ funkciója |
|
Miért próbálnak az emberek nevet keresni azoknak a dolgoknak, amiket nem értenek. |
|
A nyelvezetünk |
|
Az emberek miért nem értik egymást |
|
Az "ember" szó és annak különböző értelmezése |
|
A tanításban elfogadott nyelv |
|
Az "ember" fogalmának hét osztálya |
|
A relativitás elve a tanításban, és különböző értelmezései |
|
A "világ" szó vizsgálata a relativitás elvének szemszögéből |
|
A világegyetem alaptörvénye |
|
A három alapelv vagy három erő törvénye |
|
A három erő az ősi tanításokban |
|
Az Abszolút akarata által létrehozott világok |
|
A világok láncolata, vagy a "teremtés sugara" |
|
A különböző világokban működő törvények száma |
|
A világegyetem vázlata: a teremtés sugara és annak növekedése az Abszolúttól a Holdig |
82 |
A tudományos nézetek ellentmondása |
|
A Hold mint a teremtés sugarának vége |
|
Az Abszolút akarata |
|
A csoda ideája |
|
Helyünk a világban |
|
A Hold tápláléka a szerves élet |
|
A Hold befolyása, megszabadulás a Holdtól |
|
A különböző világok különböző "anyagszerűsége" |
|
A világ, mint a "rezgések" világa |
|
A rezgések az Abszolúttól való távolság arányában lelassulnak |
|
A hét fajta anyag |
|
Az ember négy teste, és azok kapcsolata a különböző világokkal |
|
Hol van a Föld? |
|
A három erő és az anyag kozmikus tulajdonságai |
|
Egy összetett anyag atomja |
|
Az anyag meghatáozása a rajta keresztül megnyilvánuló erők alapján |
|
A "szén", "oxigén", "nitrogén" és "hidrogén" |
|
A három erő és a négy anyag |
|
Az ember halhatatlan-e vagy nem? |
|
Mit jelent a halhatatlanság? |
|
A negyedik testtel rendelkező ember |
|
Egy papnövendék és az Isten mindenhatóságának története |
|
Beszélgetés a Holdról |
|
A Hold mint az óra súlya |
|
Beszélgetés egy egyetemes nyelvről |
|
Az Utolsó Vacsora magyarázata |
|
Beszélgetés a célokról |
99 |
Követhet-e egy tanítás egy meghatározott célt? |
|
Az élet célja? |
|
Az Egyéni célok |
|
A jövőt ismerni |
|
Létezni a halál után |
|
Önmaga ura lenni |
|
Segíteni másokon |
|
Megállítani a háborúkat |
|
G. válaszai |
|
Sors, véletlen, akarat |
|
"Az ember egy gép." |
|
Az ezoterikus kereszténység |
|
Mi legyen az ember célja? |
|
A beső szolgaság okai |
|
Milyen úton kezdődik a felszabadulás |
|
Hogyan tanulmányozza önmagát? |
|
Önfigyelés |
|
Regisztrálás és analízis |
|
Az emberi gépezet működésének alapvető elve |
|
A négy központ: gondolati, érzelmi, mozgási, ösztön |
|
A központok munkájának megkülönböztetése |
|
Változás az emberi gépezet munkájában |
|
Agy egyensúly felborítása |
|
Hogy állítja helyre a gépezet az egyensúlyt? |
|
Véletlen változások |
|
A központok rossz munkája |
|
Képzelődés |
|
Szokások |
|
Küzdelem a szokások ellen az öntanulmányozás érdekében |
|
Küzdelem a negatív érzelmek kifejezése ellen |
|
A mechanikusság regisztrálása |
|
A helyes önfigyelés következtében létrejött változás |
|
A mozgási központ ideája |
|
Az ember cselekedeteinek szokásos osztályozása |
|
A központok felosztásán alapuló osztályozás |
|
Az automatikus és az ösztönös cselekvés |
|
Az ösztönös és a mozgási funkciók közötti különbség |
|
Az érzelmek felosztása |
|
A központok különböző szintjei |
|
Elérhető-e a "kozmikus tudat"? |
116 |
G. kérdezi, hogy mit veszünk észre az önfigyelés alatt |
|
A válaszaink |
|
G. szerint nem látjuk, ami a legfontosabb |
|
Miért nem vesszük észre, hogy nem emlékszünk önmagunkra? |
|
"Az érez", "az beszél", "az gondol" és "az szeret" |
|
Kísérlet az önemlékezésre |
|
G. magyarázatai |
|
Az új probléma jelentősége |
|
Tudomány és filozógia |
|
A tapasztalataink |
|
Próbálkozások a figyelem szétválasztására |
|
Első emlékeim az önkéntes önemlékezésről |
|
Amire a múltból vissza tudunk emlékezni |
|
További tapasztalatok |
|
Alvás az éber állapotban, és felébredés |
|
Amit az európai pszichológia nem vett észre |
|
Különbségek a tudat ideáinak megértésében |
|
A tudat különböző állapotai |
141 |
Alvás |
|
Ébrenlét |
|
Ön-tudat |
|
Az ön-tudat magasabb szintjei és a felső központok |
|
Az átlag ember "éber állapota" mint alvás |
|
Az ember alvásban él |
|
Hogy lehet felébredni? |
|
Mi az ember, amikor megszületett? |
|
Mit tesz az emberrel az "oktatás" és azok, akik körülötte vannak? |
|
Az ember lehetőségei |
|
Öntanulmányozás |
|
"Mentális fényképek" |
|
Több ember egy emberben |
|
Az "Én" és "Ouspensky" |
|
Ki az aktív és ki a passzív |
|
Az ember és álarca |
|
Önmaga szétválasztása mint az önmagán való munka első lépése |
|
Az ember létének alapminősége |
|
Miért nem emlékszik az ember önmagára? |
|
"Azonosulás" |
|
"Igazodás" |
|
"Belső igazodás", "külső igazodás" |
|
"Igazságtalanság" |
|
Őszinteség és gyengeség |
|
A "lökhárítók" |
|
Lelkiismeret |
|
Erkölcs |
|
Mindenkinek azonos-e az erkölcs? |
|
Létezik-e keresztény erkölcs? |
|
Mindenki számára azonos-e a jó és rossz koncepciója? |
|
Senki sem tesz semmit a rossz kedvéért |
|
A jó különböző koncepciói és ezek következményei |
|
A jó és rossz állandó ideája milyen alapra épülhet? |
|
Az igazság és hazugság ideája |
|
Küzdelem a "lökhárítók" és a hazugság ellen |
|
Az iskolai munka módszerei |
|
Alárendeltség |
|
A semmiségünk felismerése |
|
Személyiség és esszencia |
|
Halott emberek |
|
Általános törvények |
|
A pénz kérdése |
|
A "teremtés sugara" a sugárzás három oktávjában |
167 |
A világ különböző síkjain lévő anyagok és erők kapcsolata az életünkkel |
|
A kozmikus oktávban lévő "intervallumok" és az ezeket betöltő "sokkok" |
|
"A világegyetem egy pontja" |
|
A rezgés sűrűsége |
|
A három erő és négy anyag |
|
"Szén", "oxigén", "nitrogén", "hidrogén" |
|
A tizenkét hármasság |
|
"A hidrogének táblázata" |
|
Az anyag a kémiai, fizikai, pszichikai és kozmikus tulajdonságainak fényében |
|
Az anyag intelligenciája |
|
Az "atom" |
|
Minden emberi funkció és állapot az energiától függ |
|
Az emberben lévő anyagok |
|
Az embernek elég energiája van ahhoz, hogy elkezdjen önmagán dolgozni, ha takarékoskodik az energiáival |
|
Az energia pazarlása |
|
"Tanuld meg elválasztani a finomat a durvától" |
|
A finom "hidrogének" előállítása |
|
A belső testek növekedése |
|
Az emberi szervezet mint egy három emeletes üzem |
|
A három fajta táplálék |
|
Az étel és a levegő oktáv |
|
A "magasab hidrogének" kivonása |
|
A benyomások oktávja nem fejlődik |
|
Egy benyomás felvételének pillanatában létre lehet hozni egy mesterséges sokkot |
|
A benyomás és a levegő oktáv kifejlődésének eredménye |
|
A második tudatos "sokk" |
|
Az erőfeszítések az érzelmekkel kapcsolatban |
|
A felkészülés erre az erőfeszítésre |
|
Az emberi szervezet és a világegyetem közötti párhuzam |
|
Az emberi gépezet fejlődésének három foka |
|
Az érzelmek átváltozása |
|
Az alkémia |
|
A különböző központok különböző "hidrogénekkel" dolgoznak |
|
A két felső központ |
|
Az alsó központok rossz munkája |
|
A belső folyamatok anyagszerűsége |
|
Hol kezdődik az út? |
199 |
A különböző befolyások |
|
Az életben létrejött befolyások |
|
Az életen kívül létrejött befolyások, amik csak eredetükben tudatosak |
|
A mágneses központ |
|
Az út keresése |
|
Találkozás egy emberrel, aki tud |
|
A harmadik fajta befolyás tudatos és közvetlen |
|
Felszabadulás a véletlen törvénye alól |
|
A "lépcső", a "lépcsősor" és az "út" |
|
Speciális körülmények a negyedik úton |
|
Helytelenül kialakult mágneses központ is lehetséges |
|
Hogy lehet felismerni a helyes utat? |
|
A tanár és a tanítvány |
|
A tudás a kozmoszok tanával kezdődik |
|
A két kozmosz szokásos koncepciója: a "makrokozmosz" és a "mikrokozmosz" |
|
A hét kozmosz teljes tana |
|
Két kozmosz közötti arány olyan, mint a nulla és a végtelen közötti arány |
|
A relativitás elve |
|
"E felfelé bezető út ugyanakkor a lefelé vezető út is" |
|
Mi a csoda? |
|
A dimenziók ciklusa |
|
A kozmoszok rendszerének áttekintése a sok dimenzió szemszögéből |
|
G. megjegyzi, hogy az "idő az lélegzet" |
|
A "mikrokozmosz" az ember vagy az "atom"? |
|
"Ha a föüldbe esett gabonamag el nem hal, csak egymaga marad" |
217 |
Egy aforizmák könyve |
|
Felébredni, meghalni, megszületni |
|
Mi tartja vissza az embert attól, hogy újra szülessen, hogy "meghaljon", hogy felébredjen? |
|
Az ember semmisége felismerésének hiánya |
|
Mit jelent a saját semmiségének felismerése? |
|
Mi akadályoz ebben a felismerésben? |
|
Az élet hipnotikus befolyása |
|
Az alvás, amelyben az ember él, egy hipnotikus állapot |
|
A mágus és a birkák |
|
A "kundalini" |
|
A képzelődés |
|
Az ébresztőórák |
|
Szervezett munka |
|
A csoportok |
|
Lehetséges-e a csoportokban dolgozni egy mester nélkül? |
|
Az öntanulmányozás munkája a csoportokban |
|
A tükrök |
|
A megfigyelések kicserélése egymás között |
|
Általános és egyéni feltételek |
|
A szabályok |
|
A "fő hiba" |
|
Az ál-munka veszélye |
|
Az "akadályok" |
|
Az igazsgá és a hazugság |
|
Őszinteség önmagával szemben |
|
Az erőfeszítés |
|
Az akkumulátorok |
|
A nagy akkumulátor |
|
Az intellektuális és az érzelmi munka |
|
Szükség van az érzésre |
|
A dolgok érzéseken keresztül való megértése, amiket az értelmen keresztül nem lehet megérteni |
|
Az ásítás magyarázata az akkumulátorokkal kapcsolatban |
|
A nevetés szerepe és fontossága az életben |
|
A nevetés nem létezik a felső központokban |
|
A csoportjainkban a munka új és intenzívebb lett |
238 |
Minden embernek egy meghatározott mennyiségű repertoárja van |
|
Választani kell az önmagán való munka és a "nyugodt élet" között |
|
Nehéz engedelmeskedni |
|
A "feladatok" szerepe |
|
G. meghatározott feladatot ad |
|
A barátok reakciója az ideákra |
|
Ez a rendszer a legjobbat vagy a legrosszabbat váltja ki az emberekből |
|
Milyen emberek képesek a munkát elkezdeni? |
|
A felkészülés |
|
A csalódás szükséges |
|
A kérdés, ami az embernek fáj |
|
A barátok újraértékelése |
|
Beszélgetés a típusokról |
|
G. újabb feladatot ad |
|
Próbálkozás, hogy elmondjuk életünk történetét |
|
A hanghordozás |
|
"Esszencia" és "személyiség" |
|
Az őszinteség |
|
A rossz kedv |
|
G. megígéri, hogy bármilyen kérdésemre válaszol |
|
Egy beszélgetés a szexről |
|
A szexnek óriási szerepe van az élet mechanikusságának fenntartásában |
|
A szex mint a felszabadulásunk fő lehetősége |
|
Az újjászületés |
|
A szex energia transzformálása |
|
Visszaélés a szexszel |
|
Szükséges-e a szexuális önmegtartóztatás? |
|
A központok helyes munkája |
|
Az állandó gravitációs központ |
|
Intenzív belső munka |
260 |
Felkészülés a "tényekre" |
|
Finnországi látogatás |
|
Láttam az "alvó embereket" |
|
A magasabb rendű jelenségeket közönséges módszerekkel lehetetlen tanulmányozni |
|
Változás nézeteim, törekvéseim megfogalmazásában |
|
A "fő jellemvonás" |
|
G. meghatározza fő jellemvonásainkat |
|
A csoport átszervezése |
|
Azok, akik elhagyták a munkát |
|
Két szék közé kerülni |
|
Nagyon nehéz visszatérni |
|
G. lakása |
|
A csendre való reakciók |
|
"Látni a hazugságot" |
|
Egy bemutató |
|
Hogy lehet felébredni? |
|
Hogy lehet a szükséges érzelmi állapotot létrehozni? |
|
A három mód |
|
Áldozat szükséges |
|
"Feláldozni a szenvedést" |
|
A kibővített "hidrogén táblázat" |
|
Egy "mozgásban lévő diagramm" |
|
Egy új felfedezés |
|
"Nagyon kevés időnk van" |
|
Nagyon nehéz a közönséges nyelven az "objektív tudást" továbbadni |
278 |
Az objektív és szubjektív tudás |
|
Az egység a különbözőségben |
|
Az objektív tudás átadása |
|
A felső központok |
|
Mítoszok és szimbólumok |
|
Szabályok |
|
"Úgy fent, mint lent" |
|
"Ismerd meg önmagad" |
|
A kettősség |
|
A kettősség átalakítása hármassággá |
|
Az akarat vonala |
|
A négyesség |
|
Az ötösség - a pentagramm felépítése |
|
Az öt központ |
|
Salamon pecsétje |
|
A számok, geometriai ábrák, betűk és szavak szimbólumai |
|
További szimbólumok |
|
A szimbólumok helyes és helytelen értése |
|
A fejlődés szintje |
|
A tudás és lét egyesülése a Nagy Tett |
|
Senki sem tudja az embernek azt adni, amit már nem birtokolt azelőtt |
|
Előrehaladás csak a saját erőfeszítésén keresztül lehetséges |
|
A szimbólumok értelmezése a különböző tanítási irányzatokban |
|
Ennek a rendszernek a helye |
|
Ennek a tanításnak egyik fő szimbóluma |
|
Az eneagramm |
|
A hét törvényének egyesülése a három törvényével |
|
Az eneagramm vizsgálata |
|
Amit az ember nem tud egy eneagrammba belehelyezni, azt nem érti |
|
A szimbólum mozgásban van |
|
Mozgásban tapasztalni az eneagrammot |
|
Gyakorlatok |
|
Egyetemes nyelv |
|
Objektív és szubjektív művészet |
|
A zene |
|
Az objektív zene a belső oktávokon nyugszik |
|
A mechanikus emberiségnek csak mechanikus művészete lehet |
|
Az ember létének különböző szintjei |
|
A vallás egy relatív fogalom |
299 |
A vallás összhangban van az ember létének szintjével |
|
Segítheti-e az embert az imádság? |
|
Meg kell tanulni imádkozni |
|
Általában nagyon keveset tudunk a kereszténységről |
|
A keresztény templom egy iskola |
|
Az egyiptomi "ismétlő" iskolák |
|
A szertartások jelentősége |
|
Vallási "technikák" |
|
Hol rezonál az "Én" szó valakiben? |
|
Egy igazi vallás két része, és mit tanít |
|
Kant és a skálák fogalma |
|
A földi szerves élet |
|
A teremtés sugarának növekedése |
|
A Hold |
|
A szerves élet fejlődő része az emberiség |
|
Ha az emberiség fejlődése megáll |
|
Változások csak egy egy "útkeresztezésnél" lehetségesek |
|
Az evolúció folyamata mindig egy tudatos csoport kialakulásával kezdődik |
|
Van-e egy tudatos erő, ami az emberiség evolúciója ellen harcol? |
|
Fejlődik-e az emberiség? |
|
Kétszáz tudatos ember meg tudná változtatni az egész életet a Földön |
|
Az emberiség "három belső köre" |
|
A "külső kör" |
|
A négy út, mint négy kapu az "exoterikus körön" |
|
A negyedik út iskolái |
|
Ál ezoterikus iskolák |
|
"Az igazság a hazugság formájában" |
|
Ezoterikus iskolák Keleten |
|
Beavatás és misztériumok |
|
Csak önbeavatás létezik |
|
1916-17 telének történelmi eseményei |
316 |
G. tanítása mint útmutató, vagy Noé bárkája, az ellentétek labirintusában |
|
Az anyag intelligenciája és annak fokozatai |
|
Három, kettő és egy emeletes gépek |
|
Az ember egy emberből, egy birkából és egy féregből áll |
|
Minden élő teremtmény létének kozmikus szontjét meghatározza, hogy mit eszik, mit lélegez be és milyen közegben él |
|
Az ember lehetősége, hogy életét megváltoztassa |
|
"Minden Élő" ábrája |
|
1917 augusztusa |
346 |
Hat hét Essentukiban |
|
G. feltárja a teljes munkatervét |
|
"Az iskolák nélkülözhetetlenek" |
|
"A magasabb rendű erőfeszítések" |
|
Az önmagán való munkában a legfőbb nehézség a központok összhangban működése |
|
Az ember testének rabja |
|
A fölösleges izomfeszültségek következtében sok energia elvész |
|
G. néhány gyakorlatot mutat az izmok ellenőrzésére és ellazítására |
|
A "stop" gyakorlat |
|
A "stop" parancsa |
|
G. utal egy Közép-Ázsia-i élményére a "stop"-al kapcsolatban |
|
A "stop" hatása Essentukiban |
|
A beszélés szokása |
|
Egy rövid böjt |
|
Mi a bűn? |
|
G. figyelem gyakorlatokat mutat |
|
Egy kísérlet a légzéssel |
|
Az út nehézségének felismerése |
|
Sokágú tudásra, óriási erőfeszítésre és segítségre van szükség |
|
Van-e út az "utakon" kívül? |
|
Az utak az ember típusainak megfelelő segítségek |
|
A "szubjektív" és "objektív" út |
|
Az obivájtel |
|
Mit jelent "komolynak" lenni? |
|
Csak egy dolog lehet komoly az ember számára |
|
Hogy lehet elérni a valódi szabadságot? |
|
A szolgaság nehéz útja és az engedelmesség |
|
Mit jelent az áldozatra való felkészülés? |
|
A farkas és a bárány meséje |
|
Az asztrológia és a típusok |
|
Szemléltetés |
|
G. bejelenti a csoport feloszlatását |
|
Az utolsó út Szentpétervárra |
|
Szentpétervár 1917 novemberében |
369 |
A bolsevik forradalom |
|
Visszatérés G.-hez a Kaukázusba |
|
Egy kis csoport G.-vel Essentukiban |
|
Mások is érkeznek |
|
Újra indul a munka |
|
A gyakorlatok még nehezebbek és változatosabbak, mint korábban |
|
Szellemi és fizikai gyakorlatok, dervis táncok, pszichikai "trükkök" tanulmányozása |
|
Selymet árulunk |
|
Belső küzdelem és elhatározás |
|
A guruk lehetősége |
|
Döntés, hogy elmegyek |
|
G. Szocsiba megy |
|
Nehéz időszak, háború és járványok |
|
Az eneagramm további tanulmányozása |
|
Az "események", el kell hagyni Oroszországokt |
|
London a végső cél |
|
Az önmagunkon végzett munkának gyakorlati eredménye: egy új Én érzete, egy különös "bizalom" |
|
Csoportszervezés Rostovban, és G. rendszerének terjesztése |
|
G. megnyitja Intézetét Tiflisben |
|
Utazás Konstantinápolyba |
|
Embereket gyűjtök össze |
|
Megérkezik G. |
|
Bemutatom az új csoportot G.-nek |
|
Egy dervisdalt fordítunk |
|
G. a művész és költő |
|
Az Intézet beindul Konstantinápolyban |
|
G. engedélyezi, hogy írjak és kiadjak egy könyvet |
|
G. Németországba megy |
|
Elhatározom, hogy a konstantinápolyi munkát Londonban folytatom |
|
1921-ben |
|
G. megszervezi az Intézetét Fontaineblau-ban |
|
Munka a Prieuré-i kastélyban |
|
Beszélgetés Katherine Mansfielddel |
|
G. különböző légzésekről beszél |
|
"A mozgásgyakorlatokkal segített légzés" |
|
Bemutató Párizsban, a Champs Elysées színházban |
|
G. 1924-ben Amerikába megy |
|
Eldöntöm, hogy önállóan folytatom a munkát Londonban |
|
Mutató |
391 |