Ha feltesszük magunknak a kérdést, hogy mi a divattervezők célja, válaszként rögtön olyasmik jutnak eszünkbe, mint az alkotás, a teremtés, a trendszabás vagy az újítás: a „divat" szó igéző jelentéstartalmai. A stílusok és trendek fejlődése nagyban meghatározza az öltözködés történetét, és társadalmi dinamikát tükröz. „Divatot csinálni" annyit tesz, mint olyan alkotásokat létrehozni, amelyek igazán divatként határozhatók meg. Mint minden művészi munka során, itt is ötleteket és megérzéseket formálnak át olyasvalamivé, ami túlmutat a mulandón.
Manapság a divat olyan formaelemek tárháza, amelyeket mindenki viselni akar, s amelyek alapvető kritériumokat állítanak fel arról, hogy mi szép és mi nem. A divat hozzájárul az érzelmekkel, érzésekkel és egyetemes szimbólumokkal társított kollektív imázshoz, s formái ezekből nyerik jelentésüket. Ilyen értelemben tudtak divatot teremteni az e könyvben bemutatott szépségikonok. Különleges stíluseszményt testesítettek meg, amelyet nők generációi utánoztak és utánoznak ma is. Lenyűgöz bennünket Coco Chanel féktelen bátorsága, Katharine Hepburn függetlensége, Lady Diana nonkonformizmusa, Marilyn vonzereje, BB pajkos naivitása, Audrey Hepbum bája, Grace Kelly kifinomult szépsége, Jackie Kennedy eleganciája, Mary Quant progresszivizmusa és Twiggy pezsgő energiája. Katharine androgün nadrágjait, Grace hercegnői ruháit, Audrey fekete ingruháit és balettcipőit, BB Vichy-kockás ruháját vagy a Jackie által viselt kiegészítőket minden divattervező másolja. Ezek a nők mind tudták, hogyan változtassák megjelenésüket tiszta stílusgyakorlattá, és hogyan értelmezzék az elegancia és a stílus közti finom választóvonalat. Az eleganciát az arányok, a színek és a kiegészítők harmóniájaként foghatjuk fel, mint ami nőiességet és vonzerőt teremt összetevőinek egyensúlyában. A stílus a személyiség része, az egyéniség külső megnyilvánulása.