"A Fantasztikus Négyes. Akár ezzel a névvel is illethetnénk a sakk négy fő funkcióját, amelyekkel általában meghatározzák, hogy milyen területeket érint a több évezredes múltra visszatekintő táblajátékkal való foglalatosság. Játék, sport, tudomány, művészet. A sakk már ezzel is gyakorlatilag egyedülállón összetett funkciókkal büszkélkedhet. Ám most itt az ötödik szuperhős. A sakk, mint oktatási eszköz! És, hogy miért fontosabb a gondolkodásfejlesztése, a kreativitás elősegítése, mint valaha? Azért mert hihetetlenül gyorsan változó világunkban a holnap győztesei azok lesznek, akik képesek az elavult gondolatok elvetésére, és új ismeretekkel való behelyettesítésére. A képességfejlesztő sakk pedig éppen erre a jövőre készíti fel a gyerekeket!" Polgár Judit
"A sakk eredetileg tanítási, gondolkodásfejlesztési eszköz volt, de az évszázadok során a célja eltolódott, és inkább csak mint játék, sport, kiemelkedő teljesítmény jelent meg. Polgár Judit most visszahelyezi a sakkot eredeti funkciójába, és taneszközként a tananyag átadását könnyíti meg a gondolkodásfejlesztés által. A módszerében nagyon lényeges szempont, hogy nem a sakkjáték, hanem a sakk, mint szabályrendszer kerül be a tanításba. A pedagógusnak nem kell érteni a sakkjátékhoz, kizárólag a szabályait kell jól ismernie. Nem önálló tevékenység a sakk, hanem a tananyag feldolgozásának háttere. Rendszert, elvonatkoztatási terepet, átlátható, kézzelfogható viszonyokat ad, vagyis kiválóan pótolja a digitális kultúrában hiányzó tapasztalatokat." Dr. habil. Gyarmathy Éva MTA Pszichológiai Kutatóintézet, tudományos főmunkatárs