Rudolf Steiner pedagógiai alapvetéseit az a több mint húsz kötet tartalmazza (előadásain készült jegyzetek, saját írások), melyek a hatalmas életművön belül a nevelés művészetéről szólnak. Korunk egyik legmodernebb pedagógiai irányzata a gyakorlatban nap mint nap bizonyítja létjogosultságát, s különös érzés azt tapasztalni, hogy a neveléstudomány újabb felfedezései mennyire összecsengenek Rudolf Steiner nézeteivel még akkor is, ha "terminus technicusai" eltérnek a Rudolf Steiner által használt nyelvezettől. Megéri a fáradtságot ennek a különös nyelvezetnek a megismerése, mely által elénk tárul a gyermek rejtélye.
A tartalomból:
Az antropozófiai mozgalom történetéből. Emberismeret mint a pedagógia és a didaktika alapja. A pedagógus számára szükséges egészség- és betegségtan. A gyermek a hetedik életéve előtt. A Waldorf-iskola berendezkedése. A gyermek a hetediktől a tizedik életévég: pedagógia és didaktika. A gyermek a tizedik életévében: pedagógia és didaktika. A gyermek a tizediktől a tizennegyedik életévéig: pedagógia és didaktika. Fiatalemberek és leányok a tizennegyedik életévük után: pedagógia és didaktika. Az esztétikai nevelés. A testi nevelés. Az etikai és vallási nevelés. Kérdések megválaszolása.