A két kiváló pszichológus a szomszédos tudományágakból - a neuropszichológiából, az agykutatásból, a kogníciós és a mesterséges intelligencia kutatására irányuló tudományokból - is merítve, igen személetes, könnyen érthető, sőt kimondottan olvasmányos áttekintést ad a tanulás pszichológiai elméleteiről. A különféle hagyományos és modern megközelítésmódok taglalásához a könyv egyaránt alkalmazza az empirikus és a kísérleti módszereket. Külön érdeme a könyvnek az a gyakorlatias szemléletmód, amivel az alapkutatás eredményeit a gyakorlatba, az iskolai, pszichológia, pszichiátriai környezetbe átülteti. Bőséges irodalomjegyzékkel további tájékozódási lehetőségekre hívja fel a figyelmet. A széljegyzetek és piktogramok, a szövegbe illesztett táblázatok, grafikonok és ábrák révén a könyv könnyen áttekinthető, világos szerkezetű. Alapkönyv, amely a pszichológushallgatókon kívül hasznos olvasmánya lehet minden, a tanulással foglalkozó elméleti és gyakorló pszichológusnak, és az oktatás minden szintjén tevékenykedő pedagógusnak egyaránt.