A 15 éve megjelent nagy sikerű alapkönyv új, teljesen átdolgozott kiadása a kyokushin karate történelméről, alapjairól (a test ütő- és rugófelületei, állások, alaptechnikák, páros küzdőgyakorlatok, kiegészítő fejlesztő-erősítő gyakorlatok, töréstechnikák, közelharc dobástechnikái és földharc, versenyszabályok és némi önvédelem).
Úgy gondolom, hogy a Kyokushin Karate – amely más karate irányzatok mellett ma is a legnépszerűbb Magyarországon - megérdemli, hogy szerelmesei, tisztelői, gyakorlói ne csak az edzéseken, de otthon is szerezhessenek róla kellő ismeretet. E könyv elsősorban a karatét most kezdőknek nyújt nagy segítséget az alapok részletes ismertetésével. A karate - így a Kyokushin Karate – gyakorlása, tanulása is a hármas tagozódásra épül, ezért a Kihon, a Kata és a Kumite gyakorlatok kapnak elsősorban széles teret könyveimben.
„Senki sem lehet annyira önző, hogy tudásából ne adjon át másoknak.”
Sosai Oyama
A Kyokushin Karate jelentése: a „Végső Igazság Karatéja”. Használjuk még Kyokushinkai szóösszetételben, ahol a Kai szó a telálkozást jelenti. Ilyen formában tehát: „Találkozás a Végső Igazsággal”. A Kyokushin Karate, mint azt nevének jelentése is mutatja – szemben a tradicionális japán karatestílusokkal -, olyan merőben új és nyílt módszer, amely az egyén emberségessé válásához mindig és mindenkor az igazságot keresi.
A Kyokushin Karate szimbóluma a Kanku, mely eredetileg a Kanku Dai Kata-ban szerepel, mint égvizsgáló pozíció. E kéztartást úgy képezzük, hogy a nyitott tenyerünket kézháttal arcunk felé fordítva mutató- és hüvelykujjunkat egymásnak támasztjuk, a közte levő rombusz alakú résen keresztül tekintünk a messzeségbe. A Kanku az ujjak találkozásánál az egységet (összetartozást, szervezeti egységet), a csukló felőli széles rész az erőt, a kör közepe a végtelent, illetve a távoli célt, az egészet összefogó kör pedig a harmoniát és a körkörös mozdulatokat jelképezi. A Kyokushin Karate megalapítója Masutatsu Oyama mester, századunk egyik legnagyobb küzdőegyénisége. Az ő képessége és felfogása a karatéról tükröződik irányzatában. A Kyokushin Karatét a világon úgy is hívják, hogy a „Legerősebb Karate” (Strongest Karate) vagy „Erőkarate” (Power Karate). Célját - amely azonos minden harci művészet (Budo irányzatok) céljával: a zenféle tudati állapot elérésén keressztül a személyiség fejlesztése -, az erőkarate útján kívánja elérni. Alapelve: valódi harcosokat csak valódi feltételek, és körülmények között lehet nevelni. Így nem ismeri el a csupán jelzett, illetve bemutatott találatokat, csak a teljes erővel és hatékonysággal végrehajtott tökéletes technikákat. Ehhez a kemény küzdőmodorhoz azonban csak igen fokozatos, módszeres fizikai, szellemi és technikai felkészítés vezethet el. Edzésről edzésre egyre nehezebb próbák elé kerülnek a karatekák, melyek hatására néhány év alatt kialakul a helyes védelmi reakciójuk, megtanulnak hatékonyan támadni, védekezni és - a növekvő kockázaton és fájdalomtűrésen keresztül - elviselni az ellenfél kemény találatait. Így ez a módszer életszerű feltételeket biztosít a felkészülésben. A játékos karate nélkülözi azt a felelősségtudatot, melyet a Kyokushin Karate edzésein nap, mint nap gyakorlunk önmagunkkal és társainkkal szemben. A játékos karate csupán lépcsőfoka, kezdete lehet az igazi Budo Karaténak. A gyakorlás során el kell jutnunk egy olyan szintre, mikor már az életösztön szolgálja azt az alapelemet a karatéhoz, ami a technikánál és a testi erőnél is fontosabb, mert csak ez késztet minket a legszabadabb mozgásra, cselekvésre. Cselekedeteinket, mozdulatainkat félelmünk képes leginkább gátolni, mely elsősorban a magunk iránt érzett szánalomból adódik. Ez a tulajdonság kizárólag emberi, az állatvilágban ismeretlen. Így a legfontosabb cél a félelem leküzdése, mely nélkül nem képzelhető el a feladatra való tiszta koncentrálás és a szabad cselekvés eredményezte győzelem.
Legyen Ön az első, aki véleményt ír!