I. KÖTET
|
|
Előszó az I. kiadáshoz
|
7
|
Előszó a II. kiadáshoz
|
9
|
Előszó a III. kiadáshoz
|
11
|
A RAJZ - Szőnyi István
|
13
|
A szénrajz
|
14
|
A tanulmányrajz
|
15
|
A tusrajz
|
17
|
A ceruzarajz
|
19
|
Az ezüstceruza-rajz
|
20
|
A krétarajz
|
21
|
A papírokról
|
21
|
A festőtechnikák - Szőnyi István
|
23
|
Az enyvesfesték
|
23
|
A viaszfesték (enkausztika)
|
25
|
A temperafesték
|
26
|
A tojástempera
|
27
|
A kazeintempera
|
28
|
A gumitempera
|
28
|
Az elszappanosított viasztempera
|
28
|
A temperafesték készítése
|
29
|
A temperafestés technikája
|
30
|
Az olajfestés
|
32
|
Az olajfestés technikája
|
33
|
Az olajfesték készítése
|
35
|
A festőszerek
|
38
|
A színsorozat
|
38
|
A paletta
|
39
|
Az ecsetek
|
39
|
A festőkések
|
41
|
A festőállvány
|
41
|
A festékdoboz
|
42
|
Festőalapok
|
42
|
A festővászon
|
45
|
Krétaalapozás
|
46
|
Fél krétaalapozás
|
46
|
Olajalapozás
|
47
|
A lemezpapírok
|
48
|
Vörösréz lemez
|
48
|
Vakkeret
|
49
|
A festővászon felfeszítése
|
49
|
Festékanyagok
|
50
|
Kötőanyagok
|
66
|
A vízfestés - Elekfy Jenő
|
75
|
A festékanyag
|
77
|
A színek
|
78
|
A papiros
|
82
|
A felszerelés
|
84
|
A tiszta akvarelfestés technikája
|
86
|
Kevert technikák
|
90
|
A tiszta gouache-technika
|
93
|
Lakkozás
|
94
|
Konzerválás
|
94
|
Keretezés
|
95
|
Néhány gyakorlati tanács
|
96
|
A pasztell - Szobotka Imre
|
97
|
Kötőanygok
|
100
|
A pasztellkészlet
|
103
|
A pasztellpapír
|
106
|
A pasztellfestés technikája
|
107
|
Monumentális festészet - Molnár C. Pál
|
114
|
A falfestészet
|
116
|
A freskó
|
119
|
A szekkó
|
132
|
Szabadtéri festészet
|
137
|
A mozaik
|
139
|
Az üvegfestészet
|
143
|
A fametszet - Molnár C. Pál
|
148
|
Történeti áttekintés
|
148
|
Általános tudnivalók
|
151
|
A grafikai művek felosztása
|
151
|
A magasnyomás lemezanyagai
|
152
|
Grafikai szerszámok és használatuk
|
157
|
A metszés módszere
|
158
|
Levonatok készítése
|
164
|
Japán fametszet-levonatok
|
166
|
Többdúcos fametszetek (színes fametszet)
|
166
|
A rézkarc és rézmetszet - Varga Nándor Lajos
|
170
|
A rézkarc története
|
170
|
A rézkarc technikája
|
174
|
A lágy-alap
|
187
|
A pusztatű
|
187
|
A rézmetszet története
|
189
|
A rézmetszet technikája
|
193
|
Az acélmetszet
|
197
|
A pontozás
|
198
|
A borzolás
|
199
|
A foltmarás
|
201
|
A kőrajz - Varga Nándor Lajos
|
203
|
Foltmarás a kövön
|
205
|
Aszfalt-kő
|
206
|
Rézkarc utánzat
|
206
|
Krétarajz alumíniumon
|
207
|
Tusrajz alumíniumon
|
207
|
Ceruzarajz alumínium lemezen
|
207
|
Tusrajz alumíniumon
|
207
|
Átnyomásos kőrajzok
|
207
|
Színes kőrajz
|
208
|
A szobrászati technikák - Ferenczy Béni
|
212
|
A szobrászat technikája
|
212
|
A mintázás anyagai
|
214
|
A felszerelés
|
216
|
A mintázás
|
220
|
A terrakotta
|
223
|
A gipszöntés
|
228
|
A vakformázás
|
230
|
A darab és enyvformázás
|
235
|
A bronz
|
238
|
A fafaragás
|
251
|
A kőszobrászat
|
261
|
A pontozógép
|
268
|
Az érmészet
|
270
|
II. KÖTET
|
|
A rajz és a festészet új eszközei - Z. Gács György
|
9
|
Acryl
|
9
|
Az építészethez kapcsolódó technikák
|
13
|
Sgraffito
|
14
|
A színes ablak
|
17
|
Gipszmárvány-intarzia
|
23
|
Zománctechnikák
|
26
|
Faintarzia
|
30
|
A beton
|
32
|
ÚJ ELJÁRÁSOK A GRAFIKÁBAN - Kocsis Imre
|
36
|
A szitanyomás
|
36
|
Szitaszövetek
|
37
|
A szitaszövet tisztítása és előkészítése
|
40
|
Kézi sablonkészítő eljárások
|
40
|
Kifedéses eljárás
|
40
|
Kivágó sablonok
|
52
|
Fotokémiai eljárások
|
42
|
Átvilágítható rajzok és diapozitívok készítése
|
44
|
Közvetlen eljárás
|
46
|
Fotoemulziók eltávolítása és a szita újrafelhasználása
|
47
|
A nyomtatás eszközei
|
48
|
A nyomtatás anyagai
|
49
|
A nyomtatás
|
50
|
A szitanyomatokról általában
|
52
|
A fotolitográfia-ofszetnyomás
|
52
|
Ofszetlitó
|
57
|
A dombornyomás
|
57
|
Nyomtatás
|
60
|
A heliogravür
|
61
|
Heliogravür mélynyomólemezek készítése
|
62
|
Kevert technikák
|
65
|
Papírméretek
|
66
|
Irodalom
|
66
|
ÚJ ÉS HAGYOMÁNYOS SZOBRÁSZATI ESZKÖZÖK - Vilt Tibor
|
67
|
Műanyagok
|
67
|
A műanyagokról általában
|
67
|
Kereskedelmi forgalomban levő műanyagok
|
67
|
Egyedi gyártásra alkalmas műanyagok és feldolgozástechnológiai eljárások
|
70
|
A fa
|
72
|
Tűlevelűek
|
72
|
Lomblevelűek
|
73
|
Trópusi fajták
|
76
|
Fűrészipari termékek
|
76
|
A kő
|
77
|
Hazai mészkövek
|
77
|
Hazai színes mészkövek - márványok
|
79
|
Import márványok és mészkövek
|
82
|
Gránitok
|
84
|
A fémek
|
86
|
Vas
|
86
|
Színes fémek
|
88
|
Kinetikus plasztikák
|
90
|
Gipszplasztikák
|
91
|
A KÉPRESTAURÁLÁS - Kákay Szabó György
|
92
|
A képrestaurálás alapismeretei
|
92
|
Mi a restaurálás, illetve konzerválás?
|
93
|
A restaurátor első feladata
|
93
|
A táblaképek vasalása
|
94
|
Vászonra festett képek vasalása
|
95
|
Vászonra festett képek foltozása
|
96
|
Ragasztószerek
|
96
|
A képek tisztításáról általában
|
97
|
Tisztítás vegyi úton
|
98
|
Olajfestmények tisztítása mechanikus úton
|
103
|
A tömítés
|
104
|
A régi lakkok felfrissítése
|
106
|
Kiegészítés (retusálás)
|
107
|
A lakkozás
|
109
|
A festmények csomagolása
|
110
|
A képröntgen
|
111
|
A RESTAURÁLÁS ÚJ MÓDSZEREI - Illés János
|
119
|
A festmény tartóssága és a technológia
|
121
|
A festmények vizsgálata
|
123
|
A restaurálás
|
125
|
A vászon alapú képek restaurálása
|
125
|
A fa alapú tárgyak restaurálása
|
126
|
A falfestmények restaurálása
|
129
|
A falkép-restaurálás folyamata
|
133
|
Irodalom
|
143
|
A TÉRÁBRÁZOLÁS - Gulyás Dénes
|
145
|
A térábrázolás története
|
145
|
A perspektíva
|
177
|
A FÉNY ÉS A SZÍN - Gulyás Dénes
|
200
|
A színrendszerek
|
206
|
A színharmónia
|
212
|
A színek szimbolikája
|
224
|
A színek térbeli hatása
|
230
|
MŰVÉSZETI ANATÓMIA - Barcsay Jenő
|
233
|
Bevezetés
|
233
|
A test arányai
|
233
|
Az emberi test csont- és izomrendszere
|
237
|
Az ízületekről
|
237
|
Az arcél-szög
|
237
|
A férfi- és női test aránykülönbségei
|
237
|
A női mell
|
243
|
A súlypontról
|
243
|
Az állás
|
243
|
Az ülés
|
243
|
A kontraposztó
|
243
|
A mozgás
|
255
|