A kiadó előszava |
15 |
Az olvasóhoz |
17 |
Hogyan írjunk, hogy megértsenek? |
|
Stílus és beszédmodor |
25 |
A stílus és az ember |
26 |
Írd és mondd! |
30 |
A szavak ereje |
31 |
Idegen szavak, idegen kifejezések és idegenszerűség a nyelvhasználatban |
35 |
Stíluselemek és stílushibák |
41 |
Hogyan fejlesszük a stílusunkat? |
47 |
Szókincsteszt (1) |
55 |
Szókincsteszt (2) |
57 |
Szókincsteszt (3) |
59 |
A tesztek megoldása |
62 |
Hogyan írjunk tudományos dolgozatot? |
70 |
A témaválasztás aranyszabályai |
71 |
A források feltárása és kezelése |
72 |
Sherlock Holmes a könyvtárban |
84 |
Cédulázás és jegyzetelés |
91 |
Vázlatkészítés |
95 |
A dolgozat összeállítása és megszövegezése |
99 |
Címadás |
115 |
Nyelvi és stiláris problémák szakmai szövegekben |
125 |
Tartozékok |
132 |
Formai követelmények - külső megjelenés |
147 |
Kommunikáció a világhálón avagy a digitális eldorádó |
157 |
Mire jó az Internet? |
159 |
Keresés a világhálón - tudnivalók az internetes keresőrendszerekről |
164 |
Általános és specializált keresőrendszerek |
169 |
A keresőrendszerek felépítése - emberi beavatkozással vagy anélkül |
173 |
Fekete lyukak a kibertérben, avagy miként hozzuk felszínre a rejtett tartalmakat? |
180 |
Mit, hol? Néhány praktikus tanács a keresésre |
183 |
Információk közlése az interneten |
190 |
Miért hivatkozzunk? Kire hivatkozzunk? Hogyan hivatkozzunk? |
|
Mikor hivatkozzunk és mikor ne? |
205 |
Kire hivatkozzunk? |
212 |
Hogyan idézzünk, miként hivatkozzunk? |
215 |
A tanulmány végén szereplő hivatkozások rendje |
221 |
Még néhány tudnivaló a hivatkozásokról |
227 |
A tudományos teljesítmények hatásának mérőszámai és értékelésük |
231 |
A Plágium |
239 |
Hogyan beszéljünk, hogy meghallgassanak? |
|
Előadás és vita - a szóbeli fellépés |
|
Cicerónak sem volt könnyű |
251 |
Az előadás előkészületei |
255 |
Hogyan fogjunk hozzá? |
260 |
A kifejtés |
264 |
Befejezés |
272 |
Hogyan kezeljük az előadás közben vagy után felmerülő ellenvetéseket, kifogásokat? |
274 |
Hogyan szervezünk vitákat - avagy a hatásos szellemi harcmodor |
276 |
A szöveg hangzása - hatásosság és beszédtechnika |
290 |
A szavak nélküli kommunikáció |
297 |
A hallgatás és a megértés |
311 |
Hallgatás és szakmai karrier |
311 |
A hallgatási folyamat elemei |
316 |
A hallgatás válfajai |
321 |
A rossz hallgató |
328 |
A hallgatási készség és képesség javítása |
331 |
Hogyan levelezzünk, hogy válaszoljanak? |
|
Kommunikáció "hivatalból" az e-mailektől a pályázatírásig |
343 |
Rövid dokumentumok szerkesztése |
343 |
Mindent a pályázatokról |
384 |
"280000 hiba ebéd előtt" - hogyan adjunk interjút a sajtónak? |
394 |
Epilógus |
403 |
Ábrák jegyzéke |
|
A források fajtái |
73 |
Kérdéstípusok |
75 |
A források csoportosítása tartalmuk szerint |
84 |
A források csoportosítása formájuk szerint |
85 |
A források csoportosítása előállításuk módja szerint |
85 |
A klasszikus (papír alapú) könyvtári források |
86 |
Mi kerüljön a cédulra (vagy fájlba)? |
94 |
Keresőrendszerek csoportosítása |
167 |
Táblázatok jegyzéke |
|
A kísérleti adatok és a valóságban fellelhető tények összevetése az elméletek szempontjából |
82 |
A hallgatólagos tudás megkülönböztető jegyei a formállis tudással szembeállítva |
107 |
Értékesítési mátrix tudományos dolgozatok ellenőrzésére |
238 |
Az előadás szerkezete |
273 |
A tömegtermelés és a tömeges testreszabás összevetése |
319 |
Tipikus hibák a pályázatokban és ellenszereik |
391 |