Bevezetés
|
11
|
Mit kell tudni a Zsiguli-Lada típusú gépkocsi megrendelőinek
|
17
|
Az új gépkocsi átvétele
|
17
|
Mi tartozik a garanciába?
|
25
|
Ismerkedjünk meg a Lada gépkocsival
|
27
|
Általános ismertetés
|
27
|
A mértékegységekről
|
29
|
Mi mit jelent?
|
31
|
Műszaki adatok
|
32
|
A motor
|
32
|
A porlasztó
|
37
|
Erőátvitel
|
43
|
Tengelykapcsoló
|
46
|
Sebességváltómű
|
46
|
Kardántengely
|
51
|
Hátsó híd
|
53
|
A futómű
|
54
|
Lengéscsillapítók
|
55
|
Első futómű
|
57
|
Az első kerekek beállítása
|
60
|
Hátsó futómű
|
61
|
A kormányszerkezet
|
63
|
A fékberendezés
|
65
|
A villamos berendezés
|
71
|
Akkumulátor
|
76
|
Generátor
|
77
|
Feszültségszabályozó
|
80
|
Töltésellenőrző lámpa
|
81
|
Önindító motor
|
82
|
Gyújtásmegszakító-elosztó
|
85
|
Gyújtótekercs
|
87
|
Gyújtógyertya
|
88
|
Nagyfeszültségű kábel
|
89
|
Gyújtáskapcsoló
|
89
|
Ablaktörlő berendezés
|
90
|
Fűtő-szellőző ventillátor
|
94
|
A motort hűtő villamos ventillátor
|
95
|
Villamos kürt
|
97
|
Olvadóbiztosítók
|
99
|
A karosszéria
|
108
|
Menetteljesítmények
|
116
|
Tesztelési adatok
|
120
|
A gépkocsiban használt tüzelőanyagok, kenőanyagok, folyadékok
|
|
Tüzelőanyag
|
122
|
A motor kenőolaja
|
128
|
A hajtóművek kenőanyaga
|
130
|
Fékfolyadék
|
132
|
Hűtőfolyadék
|
134
|
Akkumulátorfolyadék
|
136
|
Ablakmosó-folyadék
|
137
|
Lengéscsillapító-folyadék
|
137
|
Bejáratás, rendszeres karbantartás
|
138
|
Bejáratás
|
138
|
Vizsgálatok a bejáratás alatt
|
140
|
Ellenőrzések, beállítások, kenések ideje és helye
|
146
|
Ellenőrzések és beállítások
|
146
|
Kenési útmutató
|
154
|
Indítás télen és nyáron
|
159
|
A hideg motor indítása
|
159
|
A meleg motor indítása
|
161
|
A beindított motor vizsgálata
|
161
|
A gépkocsi vezetése
|
162
|
Indulás előtti teendők
|
162
|
Haladás a gépkocsival
|
163
|
A defenzív vezetésről
|
164
|
Vezetés autópályán
|
165
|
Vezetés lakókocsi vontatásakor és tetőcsomaggal
|
166
|
A VAZ-2121 típusú terepjáró vezetése
|
167
|
Karbantartás
|
168
|
Korrózió elleni védelem
|
168
|
A karosszéria külső ápolása
|
171
|
A karosszéria belső ápolása
|
176
|
A gumialkatrészek védelme
|
178
|
A gumiabroncsok ellenőrzése és karbantartása
|
179
|
A gumiabroncsok előírt légnyomása
|
179
|
Kerékcsere
|
181
|
A gumiabroncs kopásai
|
183
|
A motor és a futómű tisztítása
|
188
|
Ajtók, zárak ápolása, karbantartása, javítása
|
189
|
Különböző beállítások
|
191
|
A szelephézag állítása
|
191
|
Szelephézag-állító erőmérő
|
195
|
Gyújtásbeállítás
|
196
|
Ellenőrzések és beállítások az Autó Mini Teszttel
|
200
|
Házi diagnosztika üveggyertyával
|
201
|
A villamos berendezések karbantartása, ápolása
|
209
|
Akkumulátor
|
209
|
Önindító motor
|
211
|
Generátor
|
212
|
Feszültségszabályozó
|
212
|
Gyújtásmegszakító-elosztó
|
212
|
Gyújtógyertyák
|
213
|
Ventillátor-motor
|
213
|
Üresjárati mágneses szelep
|
214
|
Kapcsolók
|
215
|
Világítás
|
215
|
Olvadóbiztosítók
|
225
|
Ablaktörlő és mosó berendezés
|
225
|
Villamos kürt
|
225
|
Általános szempontok a villamos berendezések karbantartásához
|
226
|
Hibamegállapítás
|
227
|
A motornál gyakrabban előforduló hibák és okaik
|
227
|
A motor hidegen nem indul
|
227
|
Hogyan indítsunk helyesen?
|
227
|
A gépkocsi hosszabb ideig nem működött
|
227
|
Mit tegyünk, ha a motor mégsem indul?
|
228
|
Ha ez nem segít
|
228
|
A motor melegen nem indul
|
229
|
Hogyan indítsunk helyesen?
|
229
|
A működő motoron tapasztalható hibák
|
230
|
A motor üresjáratban egyenlőtlenül jár, lefullad
|
230
|
Elégtelen a tüzelőanyag ellátás
|
233
|
A motor nagy fordulatszámon egyenlőtlenül működik
|
233
|
Öngyulladásos az égés
|
234
|
A motor nem adja le a kellő teljesítményt
|
235
|
A motor túlmelegedett
|
236
|
Nagy tüzelőanyag-fogyasztás
|
238
|
A motor kenési rendszerében észlelhető hibák
|
239
|
Az olajnyomást jelző lámpa állandóan világít
|
239
|
Megnövekedett az olajfogyasztás
|
239
|
A motor különböző hangokkal járó hibái
|
241
|
A forgattyústengely főcsapágyának kopogása
|
241
|
A hajtórúd csapágyainak kopása
|
241
|
A dugattyúcsapszeg kopása
|
242
|
A dugattyúk kopogása
|
242
|
A szívó- és a kipufogószelepek kopogása
|
242
|
Zajos a vezérműlánc
|
242
|
A tengelykapcsoló gyakrabban előforduló hibái
|
243
|
A tengelykapcsoló teljesen kinyomott pedál ellenére sem old ki tökéletesen
|
243
|
Nem megfelelő a pedál holtjátéka
|
243
|
Levegő került a hidraulika rendszerébe
|
243
|
Mechanikus hiba
|
243
|
A tengelykapcsoló csúszik
|
243
|
A kapcsolótárcsa betéteinek túzott kopása
|
243
|
Olaj került a súrlódó felületek közé
|
244
|
Mechanikus hiba
|
244
|
A tengelykapcsolót nem lehet fokozatosan működtetni
|
244
|
A tengelykapcsoló különböző hangokkall járó hibái
|
244
|
A működés közben jelentkező zajok
|
244
|
A kapcsolás közben mutatkozó rendellenes zörejek
|
244
|
A sebességváltómű gyakrabban előforduló hibái
|
245
|
Nehezen kapcsolhatók a sebességi fokozatok
|
245
|
A sebességi fokozat önmagától kikapcsolódik
|
245
|
Olajszivárgás
|
245
|
Zajok a sebességváltóműből
|
246
|
A kardántengely (csuklóstengely) lehetséges hibái
|
246
|
Induláskor, hirtelen sebességváltoztatáskor kopogás
|
246
|
Folyamatos zaj, lengés
|
246
|
A hátsó híd hibalehetőségei
|
246
|
Rendellenes zaj a hátsó kerekek felől
|
246
|
A kerekek rögzítése meglazult
|
246
|
Tönkrement a kerékagycsapágy
|
246
|
Rossz úton kopogó, ütemes zaj
|
246
|
A hátsó híd felfügesztésének rendellenes zajai
|
247
|
A gépkocsi úttartása nem megfelelő
|
248
|
Kopogó hang a gépkocsi indulásakor
|
248
|
Rendellenes zaj felgyorsulás közben
|
248
|
Rendellenes zaj kigördülés közben
|
248
|
Olajszivárgás a hátsó hídból
|
248
|
A kormánymű és a kormányszerkezet hibái
|
248
|
Megnövekedett a kormány holtjátéka
|
249
|
A kormánykerék nehezen forog
|
249
|
Kopogó zaj a kormányszerkezetben
|
250
|
Az első kerekek beráznak
|
250
|
A gépkocsi úttartása nem megfelelő
|
250
|
Olajszivárgás a kormányműből
|
250
|
Az elsőkerék-felfüggesztés, a kerekek, a gumiabroncsok hibái
|
251
|
Rendellenes zajok az elsőkerék-felfüggesztéstől
|
252
|
A gumiabroncsok fokozott, rendellenes kopása
|
252
|
A fékberendezés hibái
|
253
|
A fékpedál nem nyomható be teljesen
|
253
|
A főfékhenger gumikarmantyúi megduzzadtak
|
254
|
A főfékhenger dugattyúja megszorult
|
254
|
A fékpedál perselye megszorult
|
254
|
A főfékhenger átvezetőfuratai elzáródtak
|
254
|
Lenyomás közben puha a fékpedál
|
254
|
Levegő került a fékrendszerbe
|
254
|
Kemény a fékpedál
|
254
|
Fékezés közben a gépkocsi megcsúszik, oldalirányba kitér; elhúz
|
255
|
A vákuumos szervofék gyakrabban előforduló hibái
|
255
|
A kerékfékek nem oldalnak teljesen
|
256
|
A fékberendezés önmagától működni kezd
|
256
|
A fékpedálra a szokásosnál nagyobb erőt kell kifejteni
|
256
|
A fékpedál puha, nincs fékhatás
|
256
|
A gépkocsi fékezéskor oldalra húz
|
256
|
A villamos berendezések hibái
|
256
|
Az akkumulátor hibái
|
256
|
Az akkumulátor üzemeltetés közben hamar kimerül
|
256
|
Egyáltalán vagy csak kis erővel forgatja a motort
|
257
|
Elektrolit kerül az akkumulátor felületére
|
257
|
A generátor hibái
|
257
|
Az ellenőrző lámpa a gépkocsi haladása közben nem alszik ki
|
258
|
Az ellenőrző lámpa a gépkocsi haladása közben villog
|
258
|
Az önindító motor hibái
|
258
|
Mechanikus hibák
|
258
|
Villamos hibák
|
258
|
Nagyobb kényelem és biztonság
|
260
|
Elektronikus gyújtás
|
260
|
Elektronikus feszültségszabályozó
|
264
|
Villamos ablakmosó és ritmusszabályozó
|
266
|
Különböző mérőműszerek
|
268
|
Motorfordulatszám-mérő
|
268
|
Feszültségmérő
|
269
|
Tüzelőanyagfogyasztás-mérő
|
269
|
Vákuummérő
|
270
|
Főkapcsoló
|
271
|
Indítómotor-védő jelfogó
|
271
|
Fékvisszajelző lámpa
|
273
|
A ködfényszóró felszerelés és kapcsolása
|
274
|
Különböző ellenőrző lámpák
|
275
|
A hűtőventillátor működését jelző lámpa
|
275
|
A kihúzott szivatót jelző lámpa
|
276
|
A nyitott ajtót jelző lámpa
|
277
|
Görgős láncfeszítő
|
277
|
Biztosítás és adó
|
279
|
Felelősségbiztosítás
|
279
|
Casco-biztosítás
|
280
|
Tennivalók balesetnél
|
282
|
Külföldi úton
|
283
|
Gépjárműadó
|
285
|
Felkészülés a külföldi útra
|
286
|
Irodalom
|
290
|