Bevezetés
|
9
|
A mozgókép és a valóság térben és időben
|
13
|
A valóság vizuális, művészeti és tudományos ábrázolása
|
13
|
A camera obscurától a laterna magicáig
|
15
|
A mozgatott képtől a vetített mozgóképig
|
21
|
A mozgó képek érzékelésétől a filmkép érzékeléséig
|
24
|
A mozi születésének főbb dátumai és a közönség
|
27
|
A film érzékelése és értelmezése
|
28
|
A film valóságábrázoló szintjei térben és időben
|
30
|
A világ első néprajzi témájú filmfelvételei és katalógusaik
|
35
|
Filmtípusok, témák és elméletek a néprajzi filmkészítésben
|
53
|
Az 1930-40-es évek elméleti és gyarkorlati példák
|
53
|
Az 1960-as évek filmelméleti megállapításai
|
55
|
Az 1980-as évek néprajzifilm-meghatározásai és típusai
|
62
|
A néprajzi filmek csoportosítása tartalom és forma szerint
|
69
|
A néprajzi filmezés Magyarországon
|
79
|
Néprajzi tematika a Magyarországon készült filmekben
|
79
|
A milleniumi filmfelvételektől és híradóktól a néma játékfilmekig
|
79
|
A mozi a legnépszerűbb színház
|
81
|
A néprajzi tematika és nemzeti identitás a magyar némafilmekben
|
83
|
A Néprajzi Múzeum első kísérleti néprajzi filmfelvételek készítésére
|
85
|
A híradók és a néprajzi filmfelvételek a két világháború között
|
87
|
A Magyar Filmiroda tevékenysége és a néprajzi témák
|
87
|
Lajtha László néprajzi filmezési tervei
|
89
|
Gönyey Sándor néprajzi filmjegyzetei
|
91
|
Molnár István táncfelvételei
|
94
|
Bartók Béla és a néprajzi filmezés az 1930-as években
|
95
|
Fejős Pál életműve, néprajzi vonatkozású filmjei
|
96
|
Keszi-Kovács László 16 mm-es filmezése
|
98
|
A finn néprajzi filmes iskola hatása
|
100
|
A híradók és a néprajzi filmdokumentálás
|
101
|
Az 1940-es évek néprajzi filmezései Erdélyben
|
102
|
Néprajzi filmezés a Néptudományi Intézetben II. világháború után
|
103
|
Szőts István és Raffay Anna néprajzi filmjei
|
108
|
Az ELTE Néprajzi Intézetének néprajzi filmjei
|
112
|
Néptáncfilmezések és a népszerű tudományosfilmek
|
114
|
Szinkronhangos néprajzi táncfilmek készítése az UNESCO támogatásával
|
117
|
Néprajzi építészeti filmezés a Szabadtéri Néprajzi Múzeumban
|
124
|
Az első magyar néprajzi filmkatalógus
|
128
|
A Magyar Televízió és a MAFILM néprajzi filmjei
|
128
|
Az 1980-as évek néprajzi filmkészítő műhelyei és a Néprajzi Filmstúdió
|
130
|
Néprajzi amatőrfilm-fesztiválok és tudományos konferenciák
|
131
|
A Néprajzi Múzeum filmgyűjteménye és a Néprajzi Filmstúdió
|
141
|
A filmgyűjtemény kialakulásától a Néprajzi Filmstúdió megalapításáig
|
141
|
A Néprajzi Múzeum film- és videogyűjteményének jelenlegi összetétele
|
153
|
A néprajzi filmkatalógus könyv formájában és a világhálón
|
154
|
A néprajzi film- és videostúdió munkája és tervei
|
155
|
Gyakorlati módszerek és példák a néprajzi film készítésénél
|
159
|
A film mint kutatási módszer
|
159
|
A néprajzi film három fő műfaja
|
161
|
A filmnyelv és a valóság kapcsolata
|
161
|
A korai néprajzi filmjegyzetek hozzáférhetővé tétele
|
163
|
A valósághűség és a fikció
|
164
|
Előmunkálatok: tudományos kutatás és terepmunka
|
165
|
A forgatási terv és a téma ismerete
|
170
|
A kamera és a stáb megismertetése és elfogadtatása
|
171
|
Kinek a kezében van a kamera?
|
173
|
A kamera helye a forgatás során
|
175
|
A hangfelvétel fontossága a néprajzi filmnél
|
178
|
A forgatás menetének és a film szerkezetének összefüggése
|
179
|
A rendezés a néprajzi filmben
|
180
|
A néprajzi film célja
|
181
|
Az interjú szerepe a néprajzi filmben
|
183
|
Visszajelzések és a filmesek fogadtatása a forgatás során
|
184
|
A felvett anyag, a muszter elemzése és feldolgozása a vágás előtt
|
185
|
A néprajzi film képanyagának vágása
|
187
|
A film struktúrájának kialakítása és a montázs
|
187
|
A feedback-módszer alkalmazása a végleges struktúra kialakításánál
|
190
|
Az etikai és a néprajzi vonatkozások a néprajzi filmben
|
191
|
A film hatásvizsgálata különböző közönség előtt
|
192
|
A történeti és kutatási anyagok identitás erősítő szerepe
|
194
|
A néprajzi-antropológiai film és célközönségei
|
196
|
A néprajzi-antropológiai film és hatásai a társadalom egyéb területein
|
197
|
Új technológiai lehetőségek és a néprajzi-antropológiai filmek
|
199
|
Az őshonos lakosság által készített filmek és az együttműködés
|
199
|
Következtetések a film és a valóság viszonylatában a vizuális antropológiában
|
201
|
Utószó
|
206
|
Irodalomjegyzék
|
213
|
Tari János film- és videóalkotásai
|
221
|