A könyv piackutatásban használt legalapvetőbb módszerek olvasmányos áttekintését adja sok kutatásból vett példával. A különböző módszerek felhasznál hatóságának, előnyeinek, hátrányainak leírásával megteremti azt a közös platfor mot, amire mind a piackutatással hivatásszerűen foglalkozók mind az azokat fel használók támaszkodhatnak. így közös „módszertani nyelvet" beszélve könnyebben koncentrálhatunk magukra a kutatási eredményekre és azoknak a marketingmunkában való felhasználására, ami a piackutatás legfontosabb célja. A könyvet mind az alap-, mind a másoddiplomás képzésben jól felhasználhatónak tartom, és javaslom mindazon szakemberek kézikönyvtárába, akik piackutatással foglalkoznak vagy piackutatási eredmények felhasználói. Remélem, ez a könyv is elősegíti, hogy minél több piackutatási projekt támogassa a magyar piacon végzett marketingmunkát.
Dr. Lengyel Emőke
a Piackutatók Magyarországi Szövetségének tiszteletbeli tagja
A gazdaságelméleti megállapítások gyakorlati ellenőrzésének és alkalmazásának egyre inkább a milliónyi üzleti tranzakció számbavételére kell épülnie. A piacgazdaságba való visszatérés a magyar gazdaságban is megköveteli, hogy a piac jelenségeit módszertani igényességgel kutassuk. Naresh Malhotra könyve példaértékű, mert a mindennapi marketing releváns problémáira korszerű matematikai-statisztikai módszerek felhasználásával ad válaszokat. Világos, egyértelmű fogalomrendszere alapján a könyv alkalmas arra, hogy a nem marketing területen dolgozó szakemberek számára is kézikönyvként szolgáljon.
Zalai Ernő, akadémikus, tanszékvezető egyetemi tanár
Budapesti Corvinus Egyetem