Előszó a magyar kiadáshoz
|
9
|
Kritikai észrevételek az iskolára alkalmazot tudományról
|
13
|
A módszerek története
|
28
|
Egészséges gyermek tudományos nevelése
|
41
|
Az első kísérlet körülményeinek elemzése és elterjedésének története
|
44
|
A "Gyermekek Házában" alkalmazott tanítási módszerek
|
47
|
Testi növekedés
|
48
|
A környezet
|
51
|
Gyakorlati észrevételek
|
53
|
Fegyelem és szabadság
|
54
|
Az iskolai fegyelem nehézségei
|
55
|
Függetlenség
|
59
|
Minél több a felesleges segítség, annál inkább akadályozza a természetes erők fejlődését
|
62
|
Gyermekeink jutalmazása és büntetése
|
62
|
A fejlődés szabadsága
|
64
|
A természet szerepe a nevelésben
|
67
|
A természet helye a nevelésben
|
73
|
Gondoskodás másokról
|
73
|
A kerttel kapcsolatos előítéletek
|
74
|
A legkedvesebb munka
|
75
|
Egyszerűség
|
76
|
A mi kertünk
|
76
|
A mozgásra nevelés
|
78
|
A "vörös" és a "fehér" ember
|
78
|
Gimnasztika és fegyelem
|
80
|
Gimnasztika és munka
|
82
|
A munka
|
83
|
A tárgyak hangja
|
84
|
A képességek
|
84
|
A pontosság
|
85
|
A fogékony életkor
|
86
|
A mozdulatok elemzése
|
87
|
Gazdaságos mozdulatok
|
88
|
A fűzős és kapcsolós keretek
|
88
|
További eszközök
|
89
|
A vonal
|
89
|
Együttes gyakorlatok
|
90
|
Mozdulatlanság és csend
|
91
|
Nyílt utak
|
91
|
A szabad élet
|
92
|
A valóság
|
92
|
A tevékenységek előkészítése
|
93
|
Gimnasztika és játék
|
95
|
A választás szabadsága
|
96
|
A fejlesztés eszközei
|
98
|
Egy tulajdonság elkülönítése
|
100
|
Minden tárgyban közös, alapvető tulajdonságok a gyerek nevelő környezetében
|
101
|
A gyakorlatok
|
104
|
Hogyan kell a pedagógusnak kiadnia a feladatot. Összehasonlítás a régi rendszerekkel
|
104
|
Bevezetés az érzékfejlesztő eszközök gyakorlataiba. Ellentétek. Azonosságok. Fokozatok
|
110
|
A tapintási gyakorlatok bevezetésének technikája
|
111
|
Hőérzékelés
|
112
|
Súlyérzékelés
|
113
|
Formák érzékelése kizárólag tapintás útján. A sztereognosztikus érzékelés fejlesztése
|
113
|
Az ízlelő- és szaglóérzék fejlesztése
|
117
|
Vízuális és auditív megkülönböztetés
|
119
|
Eszköz: a hengersor és az építőelemek
|
119
|
A faelemek
|
121
|
Erőfeszítés és izommemória
|
122
|
A színek eszközei
|
123
|
Szenzorikus geometrikai ismeretek. Sík sablonok és geometriai formák
|
125
|
Gyakorlatok a három kártyasorozattal
|
128
|
Gyakorlatok hangok megkülönböztetésére
|
129
|
A csend
|
131
|
Az érzékfejlesztésről általában
|
136
|
A pedagógus
|
142
|
A gyakorlatok technikája
|
146
|
Bevezetés
|
146
|
A gyakorlatok
|
148
|
A háromlépcsős gyakorolat
|
149
|
Gyakorlati alkalmazás. Bevezetés az eszközök használatába. A hengersorok
|
150
|
A gyerek irányítása
|
152
|
Megjegyzések az előítéletekről
|
156
|
A próbakő
|
162
|
A szellemi rendezettség
|
164
|
Az emelkedettség elérése
|
165
|
A csend. Materializált absztrakciók
|
165
|
A normális és értelmi fogyatékos gyerekek nevelésének összehasonlításai
|
168
|
Összehasonlítás pedagógiánk és a kísérleti pszichológia között
|
171
|
Az érzékszerv funkcióinak fejlesztése ismételt gyakorlatokkal
|
172
|
Az írott nyelv
|
175
|
Az olvasás és írás tanításának régi módszereiről. Séguin írásmódszerének kritikája
|
176
|
Az írás mechanizmusa
|
191
|
Az író kéz mozdulatainak elemzése
|
193
|
Az írás közvetlen előkészítése. A tényezők elemzése
|
194
|
A mechanizmusoktól megszabadított intelligencia
|
203
|
A szavak összeállítása
|
204
|
Az olvasás
|
215
|
Gyakorlat a csoportosított kártyákkal
|
219
|
A parancsok: Mondatok olvasása
|
221
|
A nyelv
|
225
|
A hiányos nevelésre visszavezethető beszédhibák
|
236
|
A számolás tanítása és beveztés az aritmetikába
|
244
|
További lépések az aritmetikában
|
255
|
A rajzolás és az alkotó művészet
|
258
|
A zenei művészet kezdete
|
263
|
A vallásos nevelés
|
269
|
Fegyelem a "Gyermekek Házában"
|
276
|
Végkövetkeztetések és tapasztalatok
|
291
|
A diadalmas négyesfogat
|
294
|
Az új eszközök bemutatása
|
299
|