Kiadványunkban arra törekszünk, hogy olyan elméleti és gyakorlati-módszertani ismeretekkel támogassuk a közoktatásban dolgozó vezetőket, melyekkel tudatosabban, határozottabban és céljaiknak megfelelően tudják kezelni az általuk indított, vagy kívülről jövő változási folyamatokat. A koncepció megalkotásakor hosszas tanakodás után a „svájci bicska” jellegű megközelítés mellett döntöttünk: a változások és azok kezelésének több aspektusát, dimenzióját fogjuk bemutatni, melyekből aztán mindenki saját maga válogathatja ki az adott helyzetre leginkább adekvát szempontokat, technikákat – és építhet fel egy saját, működtethető és fenntartható változásmenedzseri koncepciót.
Kiadványunk nem csak intézményvezetőknek és helyetteseknek szól. Osztályfőnökként, munkaközösség-vezetőként ugyanúgy felelősségünk az általunk vezetett közösségben bekövetkező változások tudatos kezelése, munkatársaink, tanulóink támogatása a folyamat során. Egyéni perspektívából pedig számos gondolatébresztő és szemléletváltásra inspiráló üzenetet találhatunk a könyvben saját és mások változási folyamatának a megértéséhez, a bennünket ért változások gördülékenyebb elfogadásához. Ha pedig a bemutatott technikákból semmit nem érzünk megvalósíthatónak („Nálunk ez nem működne”), vagy azt gondoljuk, a változások tudatos kezelése, bizonyos módszerek használata túl időigényes, felesleges időtöltés, vagy nem fér bele a napi munkába („Nekem erre nincs időm”), érjük tetten magunkon az ellenállás jeleit, és az útmutató szerint kezeljük azt. A folyton változó környezetben akkor tudunk sikeresek lenni, ha gyorsan kezdünk új módszerek alkalmazásába – a kiadvány pedig bőven kínál ehhez muníciót.