Világszerte jól emlékeznek azokra a 4×3 méteres óriásplakátokra, melyeken egy meztelen fenékre tetoválva állt a felirat: „H. I. V. positive”. És emlékeznek a szívbe markoló, drámai riportfelvételekre, sarkukban a közismert emblémával: „United Colors of Benetton”.
E reklámkampányok mindenütt szenvedélyes vitákat robbantottak ki, plakátjaikat több országban betiltották, másutt múzeumok őrzik.
A Benetton művészeti vezetője és reklámfotósa, Oliviero Toscani – e botrányt kavaró reklámhadjáratok szellemi atyja – ebben a könyvében válaszol az őt ért kritikákra, és kifejti nézeteit a reklám céljáról. Szerinte a „rózsaszín”, szexi és bugyuta tucatreklámok kora végérvényesen a múlté. Olyanok kellenek, melyek gondolatokat ébresztenek, vitára késztetnek, felkavarják a reklámvilág állóvizét. Mai korunk égető kérdéseire irányítják a figyelmet, kíméletlenül és kendőzetlenül.
Elolvashatjuk első, római kampányának történetét, ahol Jézus-farmernadrágokat hirdetett „Ne légyen néked farmered énelőttem” felirattal;találkozását Fioruccival, Benetonnal, Claudia Schifferrel, Fidel Castróval; kalandját a Gáza utcáin készült katalógusfelvételekkel, párbeszédét az Act Up-mozgalommal.
Toscani könyve nemcsak a reklámszakembereknek szól. Élvezetes olvasmány mindazoknak, akiket izgat a reklám különös, ellentmondásokkal teli világa.